Da li sam u duhovnom šablonu? - Vera na delu 59 dan - Knjiga Jošue 9.

Da li sam u duhovnom šablonu? - Vera na delu 59 dan - Knjiga Jošue 9. Ovo  je 59 dan mog pisanja na knjigu Jošuinu. Knjiga polako menja tok, kao kada reka siđe sa planine, i umesto brzine, postane silna, široka, razlivena. Međutim, još uvek tekst pokreće značajna pitanja - da li smo sebe stavili u duhovni šablon ili smo spremni na Božije delovanje?

Danas počinjem 9 poglavlje ove knjige, ali i dalje je priča o gradu Gaj. Prethodni tekst, koji se bavi porazom kod ovog grada, možete pročitati OVDE

Kako su Gajani poraženi?
Tekst pred nama je popravni ispit, i prikazuje lukavu zamku koju su Gajanima postavili Bog i Judeji. Zamka je bila sledeća (1-8 stih):
Iza toga reče Gospod Isusu: Ne boj se i ne plaši se; uzmi sa sobom sav narod što je za boj, pa ustani i idi na Gaj; evo predadoh ti u ruke cara gajskog i narod njegov i grad njegov i zemlju njegovu. I učini s Gajem i carem njegovim kako si učinio s Jerihonom i njegovim carem; ali plen iz njega i stoku njegovu razgrabite za se. Namesti zasedu iza grada. 
I usta Isus i sav narod što beše za boj, da idu na Gaj; i izabra Isus trideset hiljada junaka, i posla ih noću;  I zapovedi im govoreći: Gledajte vi koji ćete biti u zasedi iza grada, da ne budete vrlo daleko od grada, nego budite svi gotovi.  A ja i sav narod što je sa mnom primaknućemo se ka gradu; pa kad oni izađu pred nas, mi ćemo kao i pre pobeći ispred njih.  Te će oni poći za nama dokle ih ne odvojimo od grada, jer će reći: Beže ispred nas kao i pre. I mi ćemo bežati ispred njih. 
Tada vi izađite iz zasede i isterajte iz grada šta bude ostalo. Jer će vam ga dati Gospod Bog vaš u ruke.  A kad uzmete grad, zapalite ga ognjem; po reči Gospodnjoj učinite. Eto, zapovedio sam vam.

  • Pre nego nastavite čitanje, učinite mi uslugu - podržite blog KaHristu tako što će te se prijaviti u listu čitalaca. Opcija za prijavu je sa strane (PC) ili ispod teksta (mobilni), pored slikica prijavljenih čitalaca. 


Bog i Judeji su smisli zamku. Deo vojske će se sakriti noću u blizini Gaja, a deo će se pretvarati da ponavljaju prethodnu grešku. Prići će gradu, pretvarati se da gube bitku i da su u panici, izazvati neprijatelja da ih juri, i onda napraviti makazice - samleti ih zajedno sa grupom koja je ostala sakrivena.
Gajani su trebali biti samleveni između dve Izraelske vojske
Zašto Bog koristi lukavstvo?
Ono što me pokreće na razmišljanje je pitanje - zašto varka? U šestom poglavlju čitamo o uništenju Jerihona, mnogo značajnijeg grada. Bog je tom prilikom učinio čudo i srušio zidine. O tom čudu, i dan danas volimo da pričamo, propovedamo.

Zašto sada varka? Zašto koristi lukavstvo? Ne sećam se da sam ikada čuo propoved o pobedi kod Gaja. Vi? Možeš misliti, Bog je smislio lukavu zamku, šta je u tome uzbudljivo i čudesno. Skoro da izgleda ljudski, jer ljudi trebaju lukavstvo i strategiju, Bog ne! 

Naravno, ironičan sam! Bitka kod Gaja je jednako Božije čudo, kao i bitka kod Jerihona... evo predadoh ti u ruke cara gajskog i narod njegov i grad njegov i zemlju njegovu... postavi zamku...  strategija je u ovom slučaju Božije rešenje. Ali ponovno je tu pitanje zašto?

Poruka je sledeća - Bog nije u šablonu. Mi ljudi volimo šablone. Bože, jel možeš ponovo da učiniš čudo i srušiš zidine? a Bog odgovara - Da, ali ovaj put mi se dopada da čudo bude mudrost i lukavstvo...


  • Podržite blog KaHristu tako što će te podeliti tekstove sa njega na društvenim mrežama. Deljenje je izraz brige. Hvala. 
Kako onda Bog radi - čuda ili strategija (planiranje)?
Najveći broj rasprava koje sam čuo u mom hrišćanskom životu su bila o tome kako Bog radi. Jedna strana viče: nedostaju nam čuda, Bog potvrđuje svoje delo čudesima i znacima. Druga strana vičući odgovara: čuda su značajna, ali moramo imati i strategiju, i plan, i naknadni rad... 

Jedni beže od planiranja jer im to ne izgleda duhovno, drugi beže od čuda jer im to izgleda površno i emocionalno. Treba nam više molitve i slavljenja!.. Ne, treba nam više proučavanja Svetog pisma!... Ne, grešite, treba nam više međusobne brige i druženja!... Ma kakvi, mi moramo izaći u svet i pokazati ljudima da se Bog brine!... Ne, to je ljudsko razmišljanje, mora doći probuđenje, a probuđenje dolazi kroz slavljenje i proročku reč... 

Šta je istina? Sve. Jednom Bog sruši zidine na zvuk trube. Drugi put smisli lukavstvo i strategiju. Bog nije u šablonu, mi znamo biti. 

Zašto se razlikujemo?
Zašto se toliko razlikujemo? Ja verujem jer imamo različite duhovne darove. Duhovni darovi su posebne sposobnosti koje Bog daje svakom njegovom detetu. Svaka od osoba koja misli  da je u pravu, polazi iz svog duhovnog dara - proroci, učitelji, vođe... dopuštaju da ih njihova težnja, izazvana darom, vuče ka određenom načinu razmišljanja. 

To je često moje iskustvo. Moj dar je učiteljski, i moja prirodna težnja je da koji god se problem pojavi, ili potreba, da organizujem neku pouku - seminar, knjiga... Ja mogu da idem od seminara do propovedi pa na seminar. Dok nisam razumeo da je to moj dar, sudio sam drugima misleći da su plitki, nezainteresovani za duhovna pitanja, da ih interesuju samo površne stvari... 


Ovih dana sam video par videa takve prirode, koji nameću određeni pogled na to šta je vođstvo - pastor je samo sluga... nemojmo se zvati liderima... Šablonizirano razmišljanje. Jer iako je pastor sluga, on može biti i mnogo toga drugog, već kako ga je Bog pozvao. Jednom Jošua vidi kako zidine padaju, drugi put koriste strategiju... 

Bog je dizajnirao svakoga od nas na poseban način - a u dizajnu je koristio duhovne darove. O duhovnim darovima sam dosta pisao, i koristim priliku da vas pozovem da pročitate tekstove na tu temu (kliknite na podvučeni link):
- Kako naći svoje mesto u crkvi?
- Spiskovi i objašnjenje pojedinih duhovnih darova: spisak iz Efescima, spisak iz Rimljanima, spisak iz Korinćanima, i spisak posebnih darova
- Kako otkriti svoj Duhovni dar - test za otkrivanje duhovnih darova;



Mudrost Vere na delu je razumeti da nas pogrešno razumevanje našeg i tuđih duhovnih darova može uvesti u duhovni šablon. Moramo razumeti da je Bog mnogo veći. On nije u šablonu. Mi nekada jesmo.
Beređi Dušan Bera

  • Da li pratite naš Youtube kanal (Protestantske Hrišćanske zajednice)? Prijavite se na njega, i pratite... danas sa vama delim jedan kratak video... Isusov odnos prema ženama... 



Нема коментара:

Постави коментар