Post i molitva - da ne budeš grad sa razvaljenim zidinama - vizija 2024

U periodu smo (kao crkva) promišljanja o viziji ili smeru delovanja Protestantske hrišćanske zajednice za 2024. godinu. Kao pastir, zajedno sa starešinama, molim se, pričam sa ljudima, čitam, slušam Boga a i druge. Jutros, razmišljajući o tome šta Bog želi od nas, slika koja mi je došla na um je slika plime i oseke. Ono što sam video u mom umu nije bila ona neprimetna plime i oseke kao na Jadranu, kada ni ne vidiš promenu nivoa mora, nego one bučne, u talasima, kada se more vidljivo menja nekoliko metara. More nadire i more se povlači. 

Razmišljao sam prvo da je plima slika neprijatelja koji nas napada, ali mi srce svedoči da nije, nego je to slika crkve, nas. Biće nadiranja, biće povlačenja, biće bučno, biće perioda napretka, ali i perioda kada neće biti tako. Plima i oseka je crkva i naši životi.

Šta raditi kada je "bučno i nemirno"? Možemo potonuti, pustiti da nas struja nosi, povuče u dubinu svađa, konflikta, gorčine. Možemo ustrajati, nastaviti da udaramo u obaloutvrdu dok se ne obruši, i ne puštajući da potonemo, nego ustrajati "dok nas Bog ne blagoslovi", kao Patrijarh Jakov kada mu je ime postalo Izrailj.


Patrijarh Jakov (Postanje 27), je bio smutljivac, sklon prevarama, nazvan od oca svoga Jakovom - "petom" ili "onaj koji hvata brata svog za petu"... ali je postao onaj koji Boga hvata za petu, i na kraju Izrailj - "Istrajan u Bogu". Događaj promene njegovog imena je jedna od najčudnijih priča Svetog pisma:

 24 Jakov je ostao sâm, i tada se neki čovek rvao s njim sve do u osvit zore. 25 Kad je video da ne može da savlada Jakova, uganuo mu je zglob pri kuku, tako da se Jakovu iščašio kuk dok se rvao s njim.  26 Tada čovek reče: „Pusti me, jer sviće zora!“    

„Neću te pustiti dok me ne blagosloviš!“ – odvrati Jakov. 

27 Čovek ga upita: „Kako ti je ime?“ „Jakov“ – odgovori. 

28 Onda čovek reče: „Više se nećeš zvati Jakov, nego ’Izrailj’, jer si se borio i sa Bogom i sa ljudima, ali si nadvladao.“

Jakov je doživeo promenu identiteta iz "Onoga koji hvata za petu" u "Istrajanog u Bogu". Narastao je i postao je više od onoga šta je bio.

Propovedao sam prošlu nedelju o postu (link za propoved), i stihu iz Izreka 25:28 "Grad provaljen i bez zida je čovek koji ne zna sebe samog da obuzda." Provaljen grad je čovek koji pusti da ga vode porivi, želje, koji hvata druge za petu, umesto da Boga uhvati za petu i postane istrajan u Bogu.  Čovek koji ne vlada sobom je kao grad sa razvaljenim zidinama - kažu Poslovice. 


Isto se odnosi i na crkvu - Crkva koja ne vlada sobom je kao grad sa razvaljenim zidinama. Crkva koja se stalno gloži, koja ne radi zajedno ka proboju, koja stalno prolazi kroz bolesti dečije - grad je sa razvaljenim zidinama. Nekada mogu da vidim nas u toj slici - zavarani od neprijatelja da se fokusiramo na oseku, povlačenje. Vreme je da narastemo u "istrajnog u Bogu".

Potrebno je da izgradimo zid, molitvom i postom - tako Božijom silom vladamo sobom. Verujem da nas Bog poziva u "aktivnu odbranu" tj u "podizanje zidova" - pisao sam o tome u sledećem tekstu. Čovek sa izgrađenim zidinama istrajnosti je "čovek plima". Takva je i crkva sa zidinama istrajnosti i kontrole - ona je "crkva plima", udara u obaloutvrdu, iznova i iznova, dokle ona ne pukne i donese promenu u svet oko nas. 

Vizija za 2024. je zasnovana na stihovima "Svaki takmičar se trudi svim silama da pobedi. Oni to čine da dobiju raspadljiv venac, a mi da dobijemo neraspadljiv venac." I Korinćanima 9:25. Naglasak je na delu - svim silama ka pobedi - rastu, napretku, promeni. Vreme je da sa Bogom napišemo našu novu priču.

Kako doći do tog sna? Kako podići zidine u našem životu? Zidine u životu naše crkve? 

1. Mi podižemo zid odbrane postom i molitvom - od prvog februara kreće crkveni post. Uključi se. Stani u zid Nemijin sa mistrijom i kopljem u ruci. Bori se sa anđelom u pustinji zajedno sa Jakovom. Kao Ezra, ne traži pomoć od Cara, nego postom vapi za silu od Boga. Nemoj potonuti kao car Asa i njegovi naslednici, nego ustraj do kraja. Sve ovo su poruke propovedi u poslednje vreme. Vreme je za podvig.


2. Zid opkoljava grad  - tako je i naš post u lancu sestara i braće koji se zajedno bore i grade. Nazivamo to lanac molitve i posta zato što svaki dan druga osoba moli i posti. Biramo dan u nedelji koji odvajamo za post u dužem vremenskom periodu, za početak za jedan mesec. Svako koji posti je jedna osoba u građenju zida. 

3. Postimo post bez hrane. Kada kažemo post, u našem kontekstu mislimo na uzdržavanje od svakog oblika hrane u periodu od 24 časa. Ja kada postim, počinjem od sumraka i postim do noći sledećeg dana. 

Izaberi svoj dan u nedelji za post. Možeš se i upisati u molitveni spisak (javi mi se preko vibera ili društvenih mreža). Upisati se u spisak nije neophodno da uradite, ako ne želite, ali je dobro - dobro je znati ko sa nama stoji u molitvenom lancu, i da mi zastupamo jedni druge koji su u tom danu na "bedemu". 

4. U molitvi sledimo molitveni spisak, za vas koji nemate naviku moljenja. Možete slediti reči koje smo napisali Mirko i ja. Ako vam to ne treba, molite slobodno vašim rečima, ali neka fokus bude na podizanju zidina odbrane. 

5. Dok se molite i postite, budite spremni da će neprijatelj da napadne. Kada se zidine dižu - neprijatelj napada. Suprotstavite mu se i pobećiće od vas. Interesantno je da mnogo onoga što dolazi kao slike, poruke, misli, jeste ohrabrujuće, da je vreme nekog iskoraka, pobede, novog vremena i pobede. Prošle nedelje u rehab centru doživeli smo snažno delovanje Duha koji je slomio uticaj zloduha u životu dva momke, neke stvari koje za ovih trideset godina nisam video. Sa druge strane, ne vidim obećanja o tišini, o lakom periodu. Čujem vaše priče o problemima u porodici (i sami prolazimo tu kroz težak period), poslu, strah... 

Dok evanđelje napreduje, neprijatelj se podiže. Setite se - cilj mu je da vas omete u podizanju kontrole i zidina. Nemojmo mu dopustiti. 

Beređi Dušan Bera 

Molitveni spisak za februar 2024: 

Molitva da te Sveti Duh usmeri u molitvi. Za osetljivost na vodstvo Duha Svetog u molitvi, da nas Bog podseti i uputi za šta da se molimo.
Želim da molim i tražim ono sto je tebi Oče ugodno i na tvom srcu. Želim da me podesiš da imam tvoje vođstvo u mislima, da čujem tvoj glas. Usmeri me da postom i molitvom postignem cilj traženja zastite.
Zahvaljivanje: Zaštiti me od misli koje su od đavola, učini me gluvim za glas koji je od zloga. Hvala ti što si Otac dobri i što želis da me usmeriš, poušiš i objaviš mi se. Pomozi mi da istrajem u postu.

Molitva za podređivanje Bogu
Samo tebi se podređujem i samo tebe želim da slušam i ispunim želje tvog srca. Podređujem se svojim željama, mislima, delima i rečima, svime što jesam, što imam i što predstavljam. Sav moj uticaj podređujem tebi
Traženje zaštite: zaštiti me od zla, pokaži ako nešto nije predato tebi.
Zahvaljivanje: Hvala ti na tvoj dobroti i želji da mi činis dobro

Molitva za odricanje od greha
Ne želim da imam ista sa grehom. Odričem se greha i bilo kakve želje koja ti nije ugodna ili je okrenuta protiv tebe. Pokidaj veze sa grehom i raskopaj puteve kojim zli dolazi da me mami. Onesposobi zlog da me laže i pravi mi štetu
Zahvaljujte Hristu za slobodu.

Molitva za Ispunjavanje Duhom
Ispuni me Duše Sveti, deluj kroz mene. Obnovi mi nadu i veru, da u toj nadi i veri mogu da molim, živim i delujem. Želim da ti molitve i post budu ugodni. Ne daj zlu da me pokrade
Zahvaljivanje: Hvala na ispunjenu i što je tvoj Duh, duh hrabrosti, mudrosti, ljubavi,milosti, blagosti

Molitva za moje potrebe i za potrebe drugih
Trazenje zaštite. Zahvaljivanje. Trazenje zaštite posebno za ljude koji su isti dan sa vama u postu. Zahvaljivanje.

Molitva za Crkvu
Hvala ti Hriste šta ćeš zaštiti i blagosloviti našu crkvu i sva njena dela. Molimo za vođstvo crkve, starešine, đakone, vođe službi – daj im mudrosti i vođstva. Blagoslovi i osnaži Reč koju propovedaju, da bude tvoj dvosekli mač u našim životima. Pomozi nam da podignemo bedeme odbrane oko crkve i oko nas, da neprijatelj ne može više da nas pokrade i opleni. Ti si silan i snažan da to učiniš. Zaštiti crkvu i daj nam jasan um.

Molitva za potrebe Rehab centra
Hvala što ćes blagosloviti i zaštiti centar, momke, vođstvo centra. Hvala ti Oče što si do sada brinuo za centar i što ce tako biti u budućnosti. Trebamo tvoj blagoslov za finansije i budućnost centra. Proširi naše polje delovanja. Molimo za obraćenje svih koji su u centru, da niko ne bude izgubljen i ne otpadne. Molimo za zaštitu svih braće i sestara koji su deo crkve, blagoslovi ih....
Molitva za zavisnike, da dopremo do ljudi u zatvorima. Traženje zaštite. Zahvaljivanje

Molitva za Božije carstvo
Molimo te da posalješ Svetog Duha i anđele svoje u NS i Srbiju i promeniš naš narod i situaciju u zemlji. Učini da našem narodu bude bitno jedino šta je tvoja volja i šta Ti zapovedaš......

Efežanima 3,20-21 A onome, koji može sve učiniti izobilnije nego što molimo ili mislimo, po sili, koja djeluje u nama, Njemu slava u crkvi i u Kristu Isusu u sva pokoljenja odvijeka dovijeka! Amen.

Нема коментара:

Постави коментар