10 Razloga zašto crkva ne želi da dosegne "odbačene"

Dejvid Vilkerson je pre par decenija napisao tekst pod naslovom "10 razloga zašto crkva ne želi da dosegne odbačene". Pod terminom "odbačeni", u tekstu misli da ljude problematične prošlosti, kao one koji su na marginama društva, neprihvatljivi - narkomani, zavisnici, beskućnici, prostitutke... 

Vilkerson je osnivač pokreta Teen Challenge, o kome sam pisao u članku na linku OVDE. Prijatelj mi je poslao tekst pa sam odlučio da ga prevedem, pre nekoliko godina. Tada me je pokrenuo me je na razmišljanje povodom serije članaka i komentara vezanih za obraćenje Kanje Vesta ali i pitanja kakav pogled zauzimamo prema ljudima.

Ovih dana, čitajući sve gluposti pomenutog repera, koketiranje sa fašizmom, antisemitske izjave, sve kontraverze, samo mi se produbilo to isto pitanje... a takođe, posmatrajući postupke nekih ljudi koje poznajem - momak koji je bio saradnik u Rehab centru, a vratio se u narkomaniju, i sada koristi priliku da vara ljude, ponovo sam se vratio na ovaj tekst.

10 razloga zašto crkva ne želi da dosegne "odbačene" (David Vilkerson)

  1.  Mogu da zahtevaju ogromnu količinu pažnje i vremena od pastora i ljudi iz crkve;
  2.  Mogu da izazovu strah (osećaj nebezbednosti) među članovima crkve i bojazan da će negativno uticati na mlade u crkvi;
  3.  Mogu da se zabavljaju i ožene se sa decom crkvenih vođa
  4.  Mogu imati HIV ili neku drugi virusnu infekciju;
  5.  Mogu da postanu zavisni od finansijske podrške crkve;
  6.  Mogu da prevare dobronamerne ljude iz crkve za finansijsku podršku;
  7.  Mogu da slome srce ljudima u crkvi kada, pošto su doneli odluku da slede Hrista, padnu i vrate se starim navikama.
  8.  Mogu da traže novu šansu, pa novu, pa novu, pa novu...
  9.  Oni nisu sposobni da daju desetak, i finansijsku podršku crkvi.
  10.  Mogu da dovedu prijatelje sa ulice u crkvu.

Svi ovi razlozi su realna pitanja i izazovi koji mogu biti prepreka. Neke od tih komentara sam i sam čudo zbog toga šta kao crkva radimo za narkomanima, beskućnicima... 

Ovih dana ponovo razmišljam ponovo o tim pitanjima. Realna su. Uložiš vreme u neku osobu, nekoliko godina, da bi otkrio da je lagao godinama, pretvarao se... Da li vredi pomagati takvima? 

A tu je i priča o Kanje Vestu, i njegovom obraćenju...

Kanje Vest (Kanye Omari West) i priča o njegovom hrišćanstvu 

Kanje Vest je američki reper. Kažu da je dobar, nije moja muzika pa ne slušam. Supruga mu je bila Kim Kardašijan. Kažu za nju da je TV zvezda, ali ne pratim... (Šalim se, slušao sam odličan potkast od imperiji Kardašijana i kako su razvili sve što su učinili. Dopadali nam se ili ne, veoma su promišljeni.)

Kanje Vest hrišćanin?

Pažnju mi je skrenula priča da je Kanje postao sledbenik Isusa Hrista. Kažu informacije o njemu, da je i ranije postojao taj uticaj, koketiranje sa hrišćanstvom,  ali se on nije video u moru skandala. 

Međutim od januara 2019, Kanje je izjavio da doživeo "novorođenje", što je termin koji označava iskustvo promene koju Hristos donosi u naš život. Rekao je: "Skoro sam poludeo sledeći razne bogove, bogove ega, novca, ponosa i slave." "Nisam ni znao šta to znači biti spašen".

Supruga Kim svedoči o promeni: "Kanje je počeo da se isceljuje i to je bila stvarno lična stvar... Prošao je kroz predivnu evoluciju od kada je nanovo rođen i spašen od Hrista." 

Ali najlepše mi je to što Kanje kaže: "Volim Isusa Hrista! Volim Hrišćanstvo.

Interesantno je da je snimio album "Jesus is king", objavljen 15. oktobra 2019. Po izlasku našao se na prvom mestu US Bilbord 200 liste. Kaže da je to njegov izražaj gospela...

Reakcije na promenu "odbačenog"?

Reakcije su tada bile burne, to me je i pokrenulo na razmišljanje. Mnoge stvari koje je tada činio su bile čudne (možda pogrešne). Način na koji se ponašao, njegova podrška trampu, crkvene službe koje održava... sa dosta toga se i sam nisam slagao. Ali iskreno sam se obradovao vesti da je odlučio da sledi Hrista... ali da li je? 

Umesto da njegov život krene u smeru učenika Isusa Hrista, prate ga nebrojeni skandali, a vrhunac ovih dana je promovisanje fašizma. Nepromišljenost, ludost... Ako i jeste iskreno poverovao, primer je osobe koja nije prihvatila da ih neko povede u rastu ka Hristu, nego ga je oholost ubila. Ponovo se poklonio bogovima ega i slave i na neki način poriče sve što je govorio. Da li onda vredi? 

A tu je i moj prijatelj... Snimao sam ga na Teologiji uz jutarnju kafu, gde je govorio o promeni koju je doživeo (a već tada me je lagao). Razgovarao sa njim kada smo posumnjali. Gledao ga u oči, nudeći mu pomoć, besomučno me je lagao... i tonuo sve dublje. Da li onda vredi? 

Vilkerson je u nastavku svog teksta napisao i drugih deset razloga...

10 razloga... zašto crkva treba da dosegne odbačene među nama

  1. Jer je Isus rekao: "ako to učinite najmanjima među vama, učinili ste meni.";
  2. Jednom oslobođeni postaju moderni znak čudesnog delovanja Boga u našem društvu;
  3.  Mogu biti ključ da se cela njihova porodica dosegne za Hrista;
  4. Mogu dovesti mnoštvo grešnika Hristu, jer ih ti ljudi takođe poznaju dok su takvi bili;
  5. Daju nadu za pojedince i porodice koje se nalaze u sličnoj situaciji u kojoj su oni bili;
  6. Njihovo spasenje može prekinuti ciklust generacijskih greha;
  7. Njihove duhovne i emocionalne potrebe mogu poučiti crkvu značaju dugoročnog učeništva;
  8. Mogu poučiti crkvu da "Ako je ko u Hristu, staro je nestalo, novo je evo nastalo.";
  9. Mogu postati verni u davanju desetka;
  10. Predstavljaju pred nama polje za žetvu, spremno da čuje Radosnu Vest Isusa Hrista. 

Da li Kanje može da napravi probleme crkvi Hristovoj i skandale? Naravno. - napisao sam pre nekoliko godina. I napravio je skandale. Ali i dalje vredi.

Da li je moj prijatelj povredio mnoge, i nanosi štetu Carstvu Božijem? Naravno. Ali i dalje vredi. 

Onoga dana kada prestanem da verujem da Bog menja ljude, voleo bi da prestanem da postojim na licu ove zemlje. Onoga dana kada mi ne bude stalo do "odbačenih", ali i svih drugih... zapravo taj dan neće doći nikada. Biram i ponovo biram, i biraću da verujem. 

Crkva koja ne mari za svet oko sebe, koja se ne bori za druge, koja ne rizikuje, zaboravila je Hristov poziv!

Beređi Dušan Bera 

O sličnoj kontraverzi sam pisao u tekstu o Snup Dugiju. Pročitajte ovde: Snoop Dogg peva o Bogu i Bibliji? Šta se dešava sa ovim svetom? Podržite blog KaHristu - čitajte tekstove sa njega, delite i preporučite...

 Da li gledate moju emisiju Teologija uz jutarnju kafu? Pogledajte seriju o Otkrivenju Jovanovom i prijavite se. 







1 коментар: