Snoop Dogg peva od Bogu i Bibliji? Šta se onda dešava sa ovim svetom? (Bible of love) Da li je Snoop hrišćanin?

Snoop Dogg nije moj muzički izbor. Više je muzika koju sluša moj sin. Ne pratim gangster rep niti hip-hop. Ali... pre neki dan sam naleteo na video koji mi je skrenuo pažnju... a onda sam pogledao još videa, i još muzike. I dalje mi se ne dopada, nije moj ritam, ali...

Ko je Snoop Dogg? Američki reper, hip-hoper, mega zvezda. Do sada je prodao 35 miliona primeraka svojih albuma. Trinaest puta je nominovan za nagradu Gremi (ni jednom je nije osvojio). Muzički je producent, glumac ...

Pravo mu je ime Cordozar Calvin Broadus, ali je koristi pseudonim Snup, kako ga je zvala majka dok je bio mali, po Snupiju, junaku crtanih filmova. U početku se zvao Snup Dogi Dogg, ali je kasnije menjao imena u raznim varijantama.

Nije bio vernik. Povremeno je imao religijske izlete... Neko vreme posle povratka sa turneje na Jamajci govorio je da je Rastafarijanac (čak i snimio rege album). Posle je izjavio da je pristupuo Zajednici Islama... Hrišćanstvo nije isticao, naprotiv.


Njegov život je pratio njegovu muziku, gengsta rep - hapšenja zbog učestvovanja u ubistvu, vandalizma, zabranjivani su mu spotovi zbog sadržaja u raznim zemljama. Često pevao o kriminalu, novcu, marihuani... I konačno, zašto o njemu????


U martu 2018-te je objavio album Bible of love - Biblija ljubavi, gospel album (duhovne pesme). Pun naslov albuma je "Snoop Dogg present Bible of love" ... Snoop je sve pesme sam producirao, prvi je njegov dupli album i sadrži 32 pesme... Na albumu ima skoro isti broj gostiju koliko i pesama, pa im neću navoditi imena.

Pesme govore o Bogu, crkvi, Isusu, Snoop-ijevom doživljaju Boga. Iznenađujuće - van-crkveni kritičari i publika su uglavnom sa oduševljenjem i ovacijama prihvatili album. PopMatters naziva svaku pesmu "Veličanstvenom odom Bogu.". 

Jedini kritičari su vernici, hrišćani, crkva... Razlog je u tome nisu sve pesme pozitivne, nekada su na granici gde pitaš da li se Snoop ruga crkvi ili je podržava ili prosto ne razume i ne kritički prihvata i neke loše stvari kao dobre (npr pesma Blessing me again)

Druge pesme su pozitivne u svakom aspektu, poslušajte ih, nekoliko su zakačeni u tekstu...
Pesma: Snoop Dogg - One More Day (feat. Charlie Wilson) 

Hrišćanski kritičari međutim i dalje napadaju Snoop-a zbog njegovog života, tvrdeći da to nije Biblijski, da su mu motivi pogrešni, da se ne vidi plod pokajanja...

Šta je njegov odgovor? Na pitanje zašto je snimio album, često kaže "Zbog sećanja na moju baku, koja me je vodila u crkvu". U jednom intervju-u rekao je: 


"Blagoslovljen sam što je mnogo moji neverovatnih prijatelja bilo sa mnom na ovom putovanju. Dok je naša zemlja u jednom od najtežih momenata u istoriji i toliko podeljena, želeo sa da napravim album koji širi ljubav i jedinstvo po svetu. Tako sam mislio i to je sve što znam. Prava ljubav".

Pesma: Blessed&Highly Favored (Remix)  (feat. The Clark Sisters)
U ovoj izjavi ne otkriva se njegova vera, ali je kasnije izjavio da je nanovorođeni vernik. Na pitanje, da mnogi sumnjaju u njegovu iskrenost odgovorio im je (dodela 33 Stellar nagrade, 31. marta 2018, u Orleans Areni, Las Vegas)":

"Đavo je lažov. Mislio sam da je crkva tu da prihvati grešnike. Ako je crkva samo puna svetaca to nije ispravno. Ako neko pokušava da pronađe svoj put kući, prirodna stvar jeste da ga dočekate raširenih ruku sa rečima "Brate, mi prihvatamo tebe i ono kroz šta prolaziš. Dođi takav kakav jesi" .

"Mi znamo da si činio loše stvari, ali da želiš da činiš ispravo, i želimo ti pomoći u tome. Nećemo bacati kamenje dok pokušavaš da budeš ispravan i dođeš nazad u crkveni dom.


To upravo tera ljude van crkve kako vidimo. Pokušavamo da vratimo ljude u crkvu koji imaju drugačije mišljenje o tome od tebe, pokaži ljubav. Mi pokazujemo ljubav, mi dajemo ljubav... 

Šta je sa tobom? Da li si ti proverio tvoje stanje? Da li ti ideš u nebo? Zašto me osuđuješ? Koliko si ti uradio za Gospoda?" (Izvor - http://www.pulse.ng/)

Nalazim njegovu izjavu istinitom. Crkva treba da prihvati grešnike. O tome i peva u pesmi "Came as you are". Iako neke od izjava u pesmama jesu kontraverzne, napisane su od osobe koja spolja, zainteresovanim očima posmatra svet koji ne poznaje dobro. Vidi istinu, ali istina mu je često zamagljena onim što prikazuju hrišćani, posebno TV evanđelisti, "prosperiti" učitelji... Razmišljam da i njegovi video prikazi, koji su na granici iritantnost jesu samo pogled nekog ko posmatra, vidi nešto i prihvata jer veruje da je to ono što "ide u paketu"... Možda grešim... 

I za kraj jedna pesma -  Words are Few (feat. B Slade)



Reči pesme koje ilustruju suštinu su:
Kada imam samo par reči,

stvari nisu onakve kakve izgledaju

osećam se kao da se zavaravam

Znam da me Bog zove,
Nisam tamo gde trebam biti

Sedim ovde pušeći smeće (travu)

A trebao bi ti na mojim kolenima

Kada imam samo par reči. 


Kako sam već rekao, ne privlači me ovaj stil muzike. Međutim nalazim njegove reči autentičnim. Možda nije stigao do cilja, ali ovo su pesme osobe koja iskreno traži. Na žalost izgleda da doživljava i odbijanje od onih koji bi ga trebali dočekati otvorenih ruku, što je velika šteta. 

Doživljavam ove pesme kao veoma Biblijske. U kom smislu mislim? U smislu kako su i Psalmi Biblijski - ispituju stvarnost, veru, Boga. Sadrže veru ali sadrže i sumnju. Sadrže oduševljenje ali i osećaj odbačenosti.  Na neki način ovo su pesme izgubljene generacije koja pokušava da nađe odgovor, shvatajući da greši, da ih ne ispunjava droga, novac, uspeh, nego da postoji nešto više u životu... Nadam se da će Snoop istrajati na svom putu, a još više da je došao do cilja kome teži i doživeo susret sa Bogom i promenu... 
Beređi Dušan Bera

  • Ako vam je ovaj tekst od koristi, podelite ga na društvenim mrežama. Time mi činite veliku uslugu. Hvala. 
  • Pogledajte i ostale tekstove na mom blogu... na njemu se nalazi preko 350 tekstova. 
  • Takođe, da li pratite naš kanal na youtube. Prijavite se... Video sa krštenja u nedelju - crkva može biti mesto radosti. 



Нема коментара:

Постави коментар