Vreme da pobedimo čudovište - Hristos se rodi

Kakva je to misao na koju nas poziva Božićni događaj?

Grupa U2, 2005 godine u Milanu, peva pesmu "Miss Sarajevo", posvećuje je žrtvama terorističkog napada u Londonu, koji se desio neposredno pred koncert. Bono u uvodu kaže da je ta pesma molitva koja glasi: "Nemojmo postati čudovišta da bi pobedili čudovište". Na kraju pesme, čitaju tekst Međunarodnu deklaraciju o pravima čoveka.


Ovih dana preslušao sam ovu pesmu u raznim varijantama, originalnu verziju vezanu za opsadu Sarajeva, ili Mis Sirija iz 2018 posvećenu žrtvama rata u Siriji. Ako vas interesuje više o samoj pesmi, možete pogledati sledeći link.

Ne smemo postati čudovišta da bi pobedili čudovište. Rečenica koja mi obeležava ovaj Božić 2021. godine. Eho je božićne noći. Bog je postao čovek, da bi pobedio čudovište. Mogao je da uništi čudovište, ali postao je jedan od nas.

Čudovište? Ne mislim na Sotonu, iako je on čudovište poraženo Hristovim rođenjem i smrću. Mislim na čudovište u nama ljudima. Čudovište naših pogrešnih postupaka, mržnje, neopraštanja, ratova, zla. Čudovište koje vodi ratove, zlostavlja, uništava sebe i sve oko sebe - Ja ili Mi. 

Bog je postao čovek da bi izlečio čudovište. Marija peva o toj pobedi u svojoj pesmi, dok objavljuje svoju trudnoću u Luki 1:

Milost je njegova nad onima što ga poštuju, od kolena do kolena.
51 Moćna dela učini mišicom svojom,
rastera uznosite što su puni sebe,
52 zbaci vladare sa prestola i uzvisi ponižene,
53 gladne nasiti dobrima, a bogate bez ičega otpusti.
54 Pridiže Izrailja, slugu svoga, setivši se svoga milosrđa,

Anđeli objavljuju Njegovo rođenje: "Slava Bogu na visini, a na zemlji mir ljudima koji su mu ugodni", Luka 2:14. Mir, ta lepa reč. 

U verziji sa Lučanom Pavarotijem, Bono peva na kraju pesme Mis Sarajevo, na bosanskom: "O lijepa, o draga, o slatka slobodo". 

Mir, ta lepa reč, poziv božićne noći. Mir za čudovište. Jer čudovište pobeđuješ tako da ne postaneš čudovište. Postaneš čovek, ili sličan Čoveku, Bogo-čoveku. Mir koji donosi slobodu od čudovišta. 

Razmišljam koliko nam treba da učimo od Hrista kao vernici. Tomas je neki dan u čitanju "Pročitajmo Novi zavet", razmišljajući na tekst ih Jovana 8, komentarisao one strašne reči "Moram da ti kažem..." i pokazao nam da "Ne moram da ti kažem, nego hoću". Hoću da bi našto dokazao, da bi ja ispao bolji ili...

Hrišćanstvo nije vezano za cilj, nego za odnose. Moj prelazak kroz ciljnu liniju, gde druge ostavljam poraženima je u hrišćanstvu potpuni poraz. Pobeda je pobeda kada kroz cilj prođemo zajedno, jer je poraženo "čudovište" koje me govori da sam bolji, značajniji, posebniji od svih drugih.

Jedna od suštinskih vrednosti Protestantske Hrišćanske zajednice, napisana za zidu u maloj sali, glasi - "Mi ZAJEDNO pretvaramo san u akciju". Ako ne idemo zajedno, onda to nije san koji sanjamo kao crkva. Ne vrede savršene konferencije, savršen božićni program, savršene službe, ako to nije ZAJEDNO.  

O toj suštini govori Apostol Pavle u Poslanici Filipljanima 2, o čemu propovedamo ovih nedelja:


Razmišljajmo danas o ovim rečima. Gde treba da pobedimo "čudovište"? U reakciji na nepravdu? Kada "moram da kažem"? Kada je meni uskraćeno pravo? Kada ... 

Beređi Dušan Bera

Ovo je drugi tekst u ovom Božićnom periodu. U prethodnom tekstu pisao sam o tome kako pobeđujemo nepravdu - Pismo pastora za Božić i Novu godinu 


Нема коментара:

Постави коментар