Kliči haleluja nad nepravdom

Draga crkvo, 
Nadam se i verujem da ste zdravi. Neka vas Božiji anđeli štite u ovim danima, sačuvaju vas od teške bolesti, i donesu isceljenje. Blagoslov neka se širi oko vas gde god da idete, i učini da silno utičete na druge ljude.



Svet koji pada u mrak

"Suočavamo se sa vremenima koja su specifična. I ranije je bilo teških vremena, epidemija, ali je i stil života bio drugačiji. Vremena su se promenila. Svet je postao veliko selo, a sada se suzio odjednom ponovo na naš mali svet. 
Ova vremena su i šamar našoj ljudskoj oholosti. Iako i danas postoje smrtonosne bolesti (kancer, moždani udar), živeli smo u relativnom miru što se tiče virusa, bakterija. Izgledalo je da je čovečanstvo ostvarilo pobedu. Iako su se čuli glasovi naučnika koji su opominjali da je velika epidemija neposredno pred nama, nismo verovali. Kažu naučnici da je naš um programiran da odbija mogućnost da će se nesreća dogoditi baš nama. Valjda tako uspevamo da preživimo..."

Napisao sam ove reči 5.6.2020. godine, u pokušaju da napišem Pismo Pastora za Pedesetnicu. Nisam ih objavio, ostalo je zapisano u radnoj verziji. Ali Svet još uvek stoji. Ne mrda se.

Mračna slika Srbije 

Jutros sam pročitao vest da je u Srbiji u 2021. godini umrlo duplo više ljudi, od broja rođenih. Tačnije, umrlo je nešto više od 123.000, a rođeno oko 56.000, prenosi Nova. Porazne brojke, posebno ako se uzme da mnoge porodice napuštaju Srbiju, da se sela i manji gradovi prazne. Srbija polako odumire.

Korupcija i kriminal

Znate da sam ekološki aktivista, podržali ste me u tome. Revizorska komisija R. Srbije, objavila je izveštaj koji potvrđuje da smo u pravu da se Fruška gora prekomerno seče. Inspektor za zaštitu životne sredine, poslao je dopis Pokretu PŠFG koji potvrđuje da se na brdu Kestenu bespravno gradi (borba u koju smo neki od nas uključeni). Niko ne mari. Moćni gaze jer im se može.

A tu su nebrojeni problemi sa robovima u Ling Longu u Zrenjaninu, Rio Tinto, Zijing... Moćne kompanije dolaze da zgrabe Srbiju, kao komad tkanine, i svako vuče na svoju stanu. Da na to ne raskida? 

Korupcija? Puštaju Darka Šarića da se brani sa slobode? Hapse ljude za tri grama marihuane, stavljaju ih u zatvor tri godine, a 5 tona kokaina? Šta je to 5 tona? Igra. Proceduralne greške...

Ministar plagira doktorat. Ministar kaže "političke optužne". Senat Univerziteta utvrdi da je plagijat. Ministar kaže "političke optužbe". I nikom ništa. Plagijat je krađa, krivično delo. I nikom ništa.

Možda sam pesmista ali mi ova slika Srbije liči na brod koji tone...

Kliči Haleluja nad nepravdom

Pričao sam vam skoro o iskustvu koje me je obuzelo na večeri slavljenja početkom jeseni. U toku slavljenja, mučile su me misli o stanju u našoj zemlji. Nepravdi, korupciji, zlu. Mučile su me misli, ogorčenost. 

U toku pesme Jelena je počela da se moli. Kleknuo sam na kolena, u pokajanju, ali klečeći osetio sam se sasvim drugačije. Osetio sam snagu Božiju, pomazanje. Kao vitez koji kleči pred svojim kraljem. Sledeća pesma je bila "Kliči Haleluja". Kliči Haleluja kada neprijatelj napadne. Kliči Haleluja nad nepravdom. Kliči Haleluja na zlom. Pobeda je u objavi Božije pravde. 

Dok smo slavili prišao mi je brat iz druge crkve. Šapnuo mi je na uvo: "Dok si klečao, video sam te kao izviđača koji odlazi u obećanu zemlju." Bog je dao odgovor. Ne očajavaj, kliči Haleluja.

Sledeće nedelje posetio sam Sremsku Mitrovicu i razgovarao sa Mikom Radovanovićem. Volim razgovore sa njime. Podelio sam iskustvo, i on me podseti. Haleluja je uzvik klicanja koji poziva druge da slave. Ti kličeš Haleluja (Slava Bogu), i pozivaš druge da ti odgovore sa usklikom slavljenja - Haleluja. I zvuk slavljenja raste i raste, odjek na odjek. Haleluja na Haleluja.

Šta da činimo dok svet tone u mrak?

Živimo u vremenu koje stoji. Pričao sada o Omikronu. Zemlju nam očekuju teški izbori. Priča se i priča. I stoji i ne mrda. A mi kao Crkva? 

Marija kliče u momentu kada postane svesna začeća, Evanđelje po Luki 1:51-53: Milost je njegova nad onima što ga poštuju, od kolena do kolena. Moćna dela učini mišicom svojom, rastera uznosite što su puni sebe, zbaci vladare sa prestola i uzvisi ponižene, gladne nasiti dobrima, a bogate bez ičega otpusti.

Hristos se protivi nepravdi. Milost donosi poniženima, gladne. Stihovi ne govore protiv onih koji imaju, nego protiv nepravde. Hristos se protivi nepravdi. Poziva nas da kličemo Haleluja nad nepravdom i da srce imamo kao i On. To je jedan od aspekata Božića

Vizija za 2022.

Ovo su dani kada starešine naše crkve preispituju viziju naše crkve i definišu smer za 2022. Puno razmišljam o tome šta nas čeka. Bog nas je pokrenuo, hvala Bogu. Molim za one koji još uvek stoje, koji su se ulenjili u poslednje dve godine, da nam se i oni pridruže. Dosta je čekanja. 

Razmišljam takođe o svađama i raspravama i uvređenosti. Koliko puno snage to oduzima, borbe ega. Vreme je da se manemo toga. Koliko njih sedi u svojim foteljama, gunđajući na druge, puštajući da im gorčina srce jede? Svet tone, a mi se vređamo. "Neću dolaziti u crkvu jer..." Vreme je da se Crkva Hristova pokrene i odbaci teret koji nosi... Da se probudi sila Hristova. 

Vidim kako Hristos podiže Njegovu crkvu. Sve više ljudi dolazi na službe tražeći pomoć, Hrista. Rađaju se nove forme služenja, a i stare jačaju. Bog je pokrenuo Evanđeoske crkve da se mole zajedno, podigao naše zajedništvo na veći nivo kroz "Podrži Srbiju molitvom".  

Svet stoji, Crkva ne može da stoji. Ne znam šta nas čeka, ali ne možemo da stojimo. Moramo nositi Njegovu nadu u Svet oko nas. On je jedino rešenje. 

Zato braćo i sestre, blagoslovljen vam Božić i Nova godina. Ali onako borbeno, junački, kroz usklik "Haleluja". Neka vam je Haleluja 2022. I neka vam je Haleluja Božić. 





Beređi Dušan Bera

8 коментара: