Da li tuđi greh može ukrasti blagoslov od mene? - razlozi poraza (Vera na delu - 53 dan)

Knjiga Jošue 7Da li tuđi greh može ukrasti blagoslov od mene? - razlozi poraza (Vera na delu - 53 dan)
Uzroci poraza mogu biti različiti. Nekada je razlog naša pogrešna procena. Drugi put razlog može biti nepouzdani saradnici. Razlog za poraz mogu biti i okolnosti, prirodne katastrofe. ... U današnjem blogu interesuje me razlog za poraz opisan u knjizi Jošue sina Navinova, 7 poglavlje. Takođe, da li mi danas možemo doživeti slično? 

Možda vi znate još neki razlog za poraz? Napišite ga u komentaru. 

U knjizi Jošue, 7 poglavlje, Judeji su posle serije neverovatnih pobeda doživeli šok. Mnogo slabiji neprijatelj ih je porazio. Neočekivano. Judeji i Jošua su u šoku, i o tome sam pisao u tekstu - Šta kada posle pobede usledi poraz? (vidi link). 

Šta je razlog poraza Judeja? 
Prorok Isaija 59.1- 2. Nije kratka, ne, ruka Gospodnja da spasenje pruži, niti je tvrdo uho njegovo da čuje, nego vas zločinstva vaša rastavljaju sa Bogom vašim, gresi vaši zaklanjaju od vas lice Njegovo i smetaju da vas čuje.  Nije problem u tome da Bog ne želi da pomogne Izraelcima nego da ga u tome sprečavaju njihovi gresi. 

O čemu se radi? Prilikom osvajanja Jerihona, Bog je Izraelcima zapovedio da ceo grad mora biti uništen, dok stvari od metala treba da budu donesene u šator od sastanka Jošua 6.18-19. Ali se čuvajte od prokletih stvari da i sami ne budete prokleti uzevši šta prokleto, i da ne navučete prokletstvo na logor Izraelov i smetete ga. Nego sve srebro i zlato i posuđe od bronze i od gvožđa neka bude sveto Gospodu, neka uđe u riznicu Gospodnju. 

Osvajanje Jerihona se razlikovalo od ostalih osvajanja jer je Bog obično dopuštao da Izraelci zadrže plen. Na grad je pala posebna kazna – harem tj anatema ili prokletstvo. Ponovljeni zakon daje  – 13.13-17„Ništa od tih prokletih stvari ti neće za ruku prionuti, da bi se Gospod povratio od žestine gneva svoga…! Harem je zahtevao potpuno uništenje. 

O razlozima prokletstva nad Jerihonom pisao sam OVDEZbog idolopoklonstva i greha ovaj grad je bio uništen i sve stvari su bile pod Božijom zabranom. Poenta je bila u ritualnom onečišćenju, bile su ritualno prljave i samim tim zabranjene za Izrael. Problem je u simbolu, ne u sadržaju određenog predmeta.

Kada je Bog sklapao savez sa Judejima, On im je obećao zaštitu, ali nisu smeli da se zaprljaju grehom Hananskih naroda. To je bio deo saveza, dogovora između Izraela i Boga – da će im Bog dati zemlju u nasledstvo ali da oni moraju da ostanu čisti. 


Knjiga Jošuina 7

Ko je kriv za poraz?
Tekst glasi - Knjiga Jošue 7, prvi stih: Ali ogrešiše se sinovi Izrailjevi o prokletinju, jer Ahan, sin Hamrije, sin Zamrije sina Zarinog od plemena Judina, uze od zabranjenih stvari; zato se Gospod razgnevi na sinove Izrailjeve. A u 10 i 11 stihu: A Gospod reče Jošui: Ustani, šta si pao na svoje lice (drugim rečima - Šta kukaš?). Zgrešio je Izrailj, i prestupio Savez moj, jer uzeše od prokletih stvari, i ukradoše, i sakriše, i staviše u svoje stvari. I u nastavku, Bog im govori da će dokle god ne uklone izvor greha, doživljavati poraz.

Savez ili ugovor je osnova našeg odnosa prema Bogu. Bog postavlja uslove, i daje privilegije, a ljudi ga prihvataju. Kada narušimo savez tj kada prekršimo njegove odredbe, ugovor se poništava. To je suština ovog događaja i razlog zašto Bog ne pomaže Izraelu. 

Moj problem je u sledećem: jedna osoba je prekršila zavet, svi su pogođeni. Moram priznati da me ovih stihovi strašno plaše. To pokazuje da uticaj jedne osobe može pogoditi mnoštvo ljudi? I još gore, da moj greh može uskratiti blagoslov drugima? Od te misli imam grč u stomaku. 

  • Podržite KaHristu taško što će te:
    - Podeliti naše tekstove na društvenim mrežama.
    - Prijaviti se u listu čitalaca 
Da li moj greh sprečava druge da dožive blagoslov?
Razmišljam o tome koliko nečiji greh indiretno može uticati i na druge, i dovesti do raskidanja saveza. Verujem da se odgovor nalazi u razlici između Novog i Staro saveza. Nekoliko misli mi je vodilja u ovom problemu:

1. Razlika Stari i Novi savez je u milosti. Stari savez se zasniva na poslušnosti. Novi savez se zasniva na milosti. Sve odredbe koje mi možemo da narušimo je Bog već pokrio smrću Isusa Hrista.

2. Razlika Stari i Novi savez je u individualnom savezu. Stari savez je bio savez između Boga i naroda. Novi savez je savez između Boga i pojedinca. Pojedinac donosi odluku da li ce slediti Boga ili ne, i savez Bog skapa sa osobom. U savez (tj hrišćaninom) se ne ulazi preko roditelja, pripadnosti crkvi, nego ličnom odlukom!!! 

3. Razlika Stari i Novi savez je da smo mi smo opravdani grešnici. Kološani poslanica nas uči - dok smo mi još bili neprijatelji Božiji, Bog nas je pomirio sa sobom. To znači da je Bog našao način da nas naš greh ne razdvaja od njega i ne prekida Savez.  


4. Razlika Stari i Novi savez - lični greh pogađa pojedinca.  Savez milost se odnosi na naše spasenje i odnos sa Bogom. Odnos se ne prekida. Posledice greha međutim ostaju, narušavaju naš život i uskraćuju nam blagoslov. Zbog greha u kome živimo dolazi i uticaj prokletstva na život osobe koja greši. Ako ništa drugo greh preuzima kontrolu nad njom. 

5. Razlika Stari i Novi savez - kolektivni greh pogađa zajednicu - Iako je novi savez individualni, kolektivni gresi utiču na sve. Kolektivni gresi su lažna učenja, liberalnosti ili tolerisanje greha pojedinca. Primer kako pojedinačni greh utiče na grupu ili crkvu jeste primer iz I Korinćanima 5. Sveto pismo zahteva da oni koji šire (naglasak je na šire) greh budu uklonjeni iz crkve. 


Knjiga Jošue (isusa) sina Navinovog 7

6. Razlika Stari i Novi savez - lični i skriveni greh ne pogađa zajednicu - Pod time mislim da skriveni greh pojedinca, ne uskraćuje ostalim ljudima Božijim blagoslov. Ne znači da ljudi neće biti sablažnjeni. 
Skoro sam pisao o razočarenju koje sam doživeo zbog Bil Hajbelsa. On je bio moj uzor. Dok je on bio u skrivenom grehu, crkva nije osetila uticaj, bili su blagosljovljeni, jedna od najuticajnijih crkava današnjeg vremena. Kada se otkrio njegov greh i licemerje, mnogi su sablažnjeni. Ali u među vremenu, blagoslov je bio na njima.

Da li tuđi greh može ukrasti blagoslov od mene? I da, i ne, kako smo videli. Međutim, ne može se dogoditi ono što su Judeji doživeli. Šta vi mislite o tome? 
Beređi Dušan Bera



  • Da li pratite moju emisiju, Teologija uz jutarnju kafu? Posle letnje pauze, ponovo sam aktivan. Razmišljam o Isusovim pričama. Prijavite se na Youtube kanal PHZ-a da ne propustite.

Нема коментара:

Постави коментар