Jučerašnja pobeda ne garantuje današnju: lekcija o tri mere opreza - Vera na delu 54 dan (Knjiga Jošue 7)

Jučerašnja pobeda na garantuje današnju: lekcija o tri mere opreza - Vera na delu 54 dan. Knjiga Jošue sina Navinovog, 7 poglavlje. Najranjiviji smo za pad neposredno posle pobede. Tekst iznosi 3 lekcije šta su opasnosti sa kojima se suočavamo posle pobede. 

tornadoJučerašnja pobeda ne garantuje pobedu danas. Pobeda u Jerihonu nije obezbedila Judejima pobedu u Gaju. To što su sledili Boga u Jerihonu nije vodilo tome da slede Boga u Gaju. 

A Gospod reče Jošui: Ustani, šta si pao na svoje lice. Zgrešio je Izrailj, i prestupio Savez moj, jer uzeše od prokletih stvari, i ukradoše, i sakriše, i staviše u svoje stvari. Jošua 7.10-11.

Hrišćanin ne može živeti od stare slave. To što smo uradili dobre poteze u prošlosti ne dovodi nas u situaciju da postanemo bezgrešni.

Neko je rekao: Božiji narod nikada nije ranjiviji, nikada nije u većoj opasnosti nego neposredno posle pobede. Drugi rečima - najranjiviji smo baš u momentima kada nas Bog posebno koristi. Neposredno posle toga možemo jako da padnemo.

Poraz posle pobede
Pre nekoliko godina posetio sam više zatvora u Bugarskoj, kao predstavnik evanđeoskih hrišćana iz Srbije. O tome možete pročitati u tekstu Bugarski zatvori ili o sili koja menja živote (vidi link). Bog je me stvarno dotakao onim što sam video da On čini. Posebno mi je snažno govorilo svedočanstvo upravnika zatvora koji su videli promenu u životima zatvorenika pod uticajem Hrista. 


  • Prethodni tekst, pod naslovom: Da li tuđi greh može ukrasti blagoslov od mene?, možete pronaći OVDE - klikni link.


Ohrabren, pun energije se vraćam kući, doduše kasno noću, i oduševljen jer me Mirjana čeka. I pozdravimo se, vidim da krevet nije namešten i krenem da gunđam i odmah  je izbila svađa. Pobeda prethodni dan mi nije garantovala pobedu danas.


Sećam se takođe jednog neverovatnog iskustva slavljenja, punog emocija. Učestvovali smo u konferenciji za bračne parove u Vrdniku, bilo je snažno, moćno. Pastor nas je na kraju opomenuo, čuvajte se sada, sada ste nešto posebno doživeli, može doći pad. 

Zašto jučerašnja pobeda ne garantuje današnju? Lekcija o tri mere opreza je sledeća:
Lav ili maca - sotona1. Naš neprijatelj nije mala maca nego ričući lav 
Na prvom mestu, posle pobede nas neprijatelj najviše napada. On posebno želi da nas sruši u momentima kada smo bliski sa Bogom. Možemo da kažemo - kao što muve lete na med, tako i on leti na nas kada vidi bliskost sa Bogom. Tada mu najviše smetamo. 

Naš neprijatelj je realnost. U Prvoj Petrovoj 5.8 piše – Vaš neprijatelj đavo kao ričući lav ide oko vas tražeći koga da proždere. Neprijatelj ide oko nas ričući i samo čeka grešku, čeka da mu mi otvorimo vrata. On nije mala maca, kako mnogi vernici čitaju - vaš neprijatelj mala maca ide oko vas tražeći koga da ogrebe... Neprijatelj je realnost.

Šta uraditi? Posle pobede budi na oprezu. Stavi se pod zaštitu Božiju. 

2. Posle pobede smo skloni pogrešnoj proceni 

kako izbeći pogrešnu procenu?
Kako izbeći pogrešnu procenu?

Drugo –  posele pobede skloni smo da pogrešno procenimo naše mogućnosti i situaciju. Da je to tako možemo videti i iz današnjeg teksta. Izviđači pod utiskom pobede nemarno shvataju svoj zadatak. Kažu Jošui da je grad slabo branjen (Jošua 7). 

A Isus posla ljude iz Jerihona u Gaj, koji beše blizu Vet-Avena s istoka Vetilju, i reče im govoreći: Idite i uhodite zemlju. I ljudi odoše i uhodiše Gaj. I vrativši se k Isusu rekoše mu: Neka ne ide sav narod; do dve hiljade ljudi ili do tri hiljade ljudi neka idu, i osvojiće Gaj; nemoj mučiti sav narod, jer ih je malo. 


No to je greška špijuna – stih u osmom poglavlju (25) otkriva  da je u tom gradu živelo 12.000 ljudi tj 5.000 vojnika. Preračunali su se. Suviše su olako shvatili neprijatelja. 

Sećam se jednog davnog razgovora sa Mirjanom, u toku učeništva (osnovne lekcije vere). Oduševljena svime što je doživela, kaže Mira meni „Ja se više ne bojim đavola“. Moj odogovor je bio „Ja ga se bojim jer je on moćan i ima načina da me porazi kada god spustim gard, kada ga posmatram kao malu macu onda sam u opasnosti. Ne može me uništiti, ali neću da budem neoprezan.“.

Šta je rešenje? Ostani oprezan/na! Ne spuštaj gard. Proveri uvek.


  • Podržite blog KaHristu. To možete uraditi na sledeće načine:
    - Podelite tekstove na društvenim mrežama: Facebook, Twitter, Pinterest... Time omogućavate veću viđenost tekstova.
    - Prijavite se na listu čitalaca ovog bloga. Opcija za prijavu je ispod ikonica čitalaca - sa strane ili ispod teksta.


3. Posle pobede skloni smo da se previše oslonimo na našu snagu
Treće, posle pobede skloni smo da se oslonimo na naše snage, a ne na Božije delovanje. Primetimo Jošua u ovom događaju, umesto da pita Boga šta da čini, postupa impulsivno. Za Jerihohon je molio i tražio pomoć. Ovde ima stav „ma lako ću ja to, šta je to za mene posle Jerihona“. 

To što ne pita Boga šta da radi pokazuje da je postao previše samopouzdan, i zato je poražen. Siguran sam da je pitao Boga, čuo bi – ne idi, greh je među vama, doživećete poraz

Posle pobede, mnogi od nas smo skloni da pomislimo - doživljena pobedu dokazuje da meni pobeda po pravu pripada. Pogledajte samo svoj život, kada se više molite, držite Boga? Kada vam je dobro ili kada ste u nevolji? Zašto je to tako? Pa zato što se kada nam dobro ide, lakše oslanjamo na sebe.

Šta uraditi?  Sveto pismo opominje u I Korinćanima 10.12. – Ko dakle misli da stoji neka pazi da ne padne. Poruka ovog stiha nije da je greh kada mislimo da stojimo čvrsto. Poruka je da budemo svesni da samo sa Bogom možemo ostati da stojimo. 
Beređi Dušan Bera 


  • Da li ste se prijavili na naš Youtube kanal? Iskoristite priliku da budete obavešteni kada napravimo novi video.
    Juče sam propovedao tekst iz Jovana 4 - priča o Isusu i Samarićanki... Deo serije "7 skandaloznih događaja iz Isusovog života" 

Нема коментара:

Постави коментар