Korupcija

Posmatrao sam srnu kako polako prelazi drum, i hoda po polju. Mlada srna, mislim ovogodišnja. Nije me se bojala, hodala je polako. Svega nekoliko desetina metara od mene. 

Žuna (ptica), se svađala sa mnom. Žune vidim i u Futogu, ali nisam ih video jako dugo. Ali u Futogu je vidim na kratko, a onda nestane. Ovde je sa drveta na drvo letela, i svađala se i svađala. Žao mi je što nisam poneo dvogled da vidim i ostale male ptice koje nisam prepoznao.

Naišao sam na ogromno stablo divljeg kestena (jestivi kesten). Deblo mu je veliko da troje treba da ga obuhvati. Nisam nikada video takvo deblo kestena. A odmah pored puta.


Šetao sam pored šuma breza, bukve, graba, hrasta. Između šumaraka su polja i livade... 

Nisam šetao dugačku šetnju. Tek dva kilometra od kampa, pola sata jutros. Možda vama to ne znači puno, ne uživate u prirodi na način kako je ja doživljavam, ali meni je srce bilo puno. Toliko lepih detalja, života. 

Nalazim se u Sloveniji, u Ženavlju, Goričko. Nije nacionalni park, selo je u pitanju. Lepše je, bogatije živim svetom, zdravije su šume nego u mnogim delovima srpskih Nacionalnih parkova. Kako to? 

I ovde ljudi seku šumu (doduše samo sanitarna seča). Ispred kuća vide se oblice za ogrev. I pored puta sam video ambroziju (alergeni invazioni korov), van puta po stazi video sam invazione španske puževe golaće. Nije idealno... ali je mnogo bolje nego kod nas. 

Zašto je priroda bolje očuvana nego u Fruškoj gori? Jedini odgovor koji mi pada na pamet je korupcija. Nisu ovde ljudi bolji, naučeni su kako da se ponašaju, prvo kroz zakon, a onda su zavoleli da tako žive.

Kod nas zbog korupcije direktori, upravnici, radnici dobijaju posao po stranačkoj pripadnosti, a ne zbog stručnosti, i onda razore ono što bi trebali da razvijaju. Zbog korupcije ne sprovode se zakoni i principi gazdovanja, nego se "struka" koristi kao izgovor za pokrivanje pogrešnih dela. Zbog korupcije oni zaduženi za zaštitu prirode donose uredbe da omoguće dela uništavanja prirode, ne zaustavljaju moćnike... 

Ženavlje
KorupcijaKorupcija (sa lat. corruptio, u prevodu – „podmitljivost”, „potkupljivost”, „pokvarenost”) podrazumeva nezakonito korišćenje društvenog i državnog položaja i moći radi sticanja sopstvene koristi. Kada se koristi kao pridev reč „korumpirani”, doslovno znači „potpuno slomljeno”.

Boli me danas što je moj kraj, moja Fruška gora - potpuno slomljena. Danas nisam raspoložen za analizu, ne mogu da istražujem procenat korupcije u Srbiji, na kom smo mestu... nemam iluzuje da je situacija dobra. Danas kukam i plačem... i toliko od mene danas. 

Нема коментара:

Постави коментар