Zašto je bitno otvoriti oči? Šta sve propustimo ako ne gledamo oko sebe? Lekcija o duhovnosti

Zašto je bitno otvoriti oči? Šta sve propustimo ako ne gledamo oko sebe? Lekcija o duhovnosti


Prepoznajem dva načina na koji ljudi idu kroz život - sa otvorenim ili sa zatvorenim očima. Zatvorene oči su zapravo samo preživljavanje, fokus na svakodnevno, gde nema interesa, radoznalosti, začuđenosti... Otvorene oči vide lepotu, uče iz onoga šta im se dešava, uživaju u sitnim radostima.

Šta znači "otvoriti oči"?

Pola mog života išao sam zatvorenih očiju, ne uočavajući stvari... Škola je bila "dosadna", a moj životni stil, društvo oko mene, je ubilo moju radoznalost...

Zašto je bitno otvoriti oči? Šta sve propustimo ako ne gledamo oko sebe? Lekcija o duhovnosti

Sećam se jutra, nekoliko nedelja posle dana kada sam poverovao u Hrista, probudio sam sa željom da nešto naučim. Otišao sam do sestre, uzeo njen udžbenik iz biologije, i čitao ga. Svet je postao interesantan. Oči su se otvorile. 

Ne želim da kažem da samo vernici idu kroz život otvorenih očiju. To je bio moj slučaj. Hristos je otvorio moje oči da se zadivim svetom oko mene. Moram priznati, drugi to dožive i bez vere. 

Zašto je bitno otvoriti oči - lekcija o duhovnosti

Posledica toga da su mi se oči otvorile, jeste da, osim zadivljenosti svetom oko mene, počeo sam da učim iz iskustva, da primećujem Božije delovanje u svetu oko mene... 

Verujem da se to vidi i iz tekstova na ovom blogu, mnoga moja iskustva su posledica gledanja sveta oko mene. (PS. Iskorisitite priliku i pročitajte neki. Preporučujem vam - Hrišćanski skelet iz Viminacijuma - kliknite link). Ne želim da idem kroz život a da ne vidim. Želim živeti otvorenih očiju... 

Baka Zora i Mirjana
Mirjana i baka Zora

Putovanje u Osijek i susret sa baka Zorom

Prošli vikend govorio sam na konferenciji u Pentakostalnoj crkvi u Osijeku. Otišao sam sa pitanjem šta će biti nova stvar, iskustvo koje ću doživeti. 

Pre propovedi seo sam napred, Mirjana, moja supruga, počela je razgovor sa jednom bakom. Baka Zora. Tu je negde osamdesetak godina starosti. Razgovorljiva, živa, zanimljiva žena. 

Pastor ju je predstavio da je živela na Kopaoniku... ne nije na Kopaoniku, nego na Zlatiboru. U selu Bela Zemlja. Suprug i ona su putovali kroz taj kraj, zaljubili se u njega, kupili kuću. Živeli su tamo jako dugo. 

Bili su evanđeoski vernici. Jedini u selu. Nema u okolini Evanđeoske crkve. Molili su se za svoje selo, sugrađane, za Užički kraj. Nije bilo reakcije. I onda, prodali su kuću, i vratili se u Osijek...

Bela Zemlja??? Čudno da su bili baš tamo... 

Par iz Holandije i Bela Zemlja

Poznajem par iz Holandije. Vode organizaciju Youth with a mission. Koordinatori su za Balkan. Pre nekoliko godina, od svih mogućih mesta na Balkanu, kupili su kuću u Beloj Zemlji. Razlog, osetili su da ih Bog poziva da dođu u to mesto. 

Osnovali su tamo bazu, kamp, sa ciljem da treniraju mlade sa raznih krajeva sveta. Program se zove DTS - Discipleship Treaining School - Škola i trening hrišćanskog učeništva. Mladi su dolazili tri meseca na trening u Belu Zemlju. Učili su da slede Hristov put. Koristili znanje da prenesu evanđelje širom sveta...

Uvek sam se pitao, zašto baš tamo???

Bela zemlja??? Selo na Zlatiboru...  Od celog Balkana... Slučajno???

Zašto je bitno otvoriti oči?

Neka veza? Može da se ne vidi ali ja je vidim. Baka Zora se molila godinama za njen kraj. Nije se desio odmah odgovor. Kada je ona otišla Bog je doveo par iz Holandije na to mesto. U Belu Zemlju... 

Šta je lekcija, poruka koju ste vi dobili? Šta vas uči ova priča?

Kako idemo kroz život? Primećujući stvari? ili slepi na njih?  Da sam bio slep, propustio bi da vidim silno svedočanstvo o Božijoj moći i delovanju... Takođe, propustio bi da obradujem baka Zoru lepim vestima... 
Beređi Dušan Bera

Da li pratite moju emisiju Teologija uz jutarnju kafu? Možete se prijaviti na naš Youtube kanal ako kliknete sledeći LINK.


3 коментара: