Kako biti siguran/a da nećeš doživeti poraz? - Vera na delu - dan 55

Šta je to pad?Kako biti siguran/a da nećeš doživeti poraz? - Vera na delu - dan 55. Knjiga Jošuina, 7 poglavlje govori o porazu Judejske vojske. Posle velike pobede, usledio je pad. Da li je to slika ljudskog roda? Kako biti siguran da ćeš izbeći poraz i pasti?


Jošua 7:2-7. A Isus posla ljude iz Jerihona u Gaj, ...
I ode ih onamo iz naroda oko tri hiljade ljudi; ali pobegoše od Gajana. I Gajani posekoše oko trideset i šest ljudi; i goniše ih od vrata do Sivarima, i pobiše ih na strmeni; i rastopi se srce u narodu, i posta kao voda. 

Poraz koji su doživeli Judeji je više bio psihološki nego brojčani. Svega 36 ljudi je stradalo. Kažu da je put do uspeha popločan serijom neuspešnih pokušaja, u šta duboko verujem. Ali ja ne pišem o neuspešnim pokušajima, ne pišem ni o greškama, poraz je mnogo dublja stvar. 

Poraz je u tekstu o Jošui ozbiljniji signal jer je  postavio pitanje - da li ih je Bog ostavio? Pokazalo se da su bili pod prokletstvom zbog greha. O toj vrsti poraza pišem. O događaju koji može razoriti sve što si godinama gradio/la.  



Šta je srušilo staro drvo (iz knjige Božanski metor, Vejn Kordeiro)


Tekst sam preuzeo iz knjige Božanski mentor... mislim da dobro ilustruje razliku između greške i poraza, a takođe i ukazuje na srž problema. 

"Predivnog letnjeg dana, 1606 godine, u šumi ogromnih sekvoja, na mestu koje će jednog dana biti nazvano Kalifornija, mali klica je probila netaknuto tlo. Crpeći energiju koja se probila kroz ogromne krošnje, mala beba je podigla svoje minijaturne ruke ka suncu i toploti koja ga je probudila.
... 
Dok je drvo nastavilo da raste, Amerika je postala nacija, prošla kroz Građanski rat, pridružila se Evropi u dva svetska rata, poslala čoveka na mesec, i pretrpela teroristički napad 11 Septembra, 2011. Dok su se dešavali svi ovi značajni događaji, prolazili vekovi, izdanak je postao višespratni titan, uzdižući se preko 70 metara prema Kalifornijskom suncu.

Sekvoja
I onda, pre nekoliko godina, drvo se srušilo na zamlju uz zaglušujući tutanj. To je bilo prva od veličanstvenih Yosemite Sekvoja koje je palu u toku mnogo godina, i Šumarija je angažovala stručnjake da utvrdi šta se desilo. Koje je misteriozna sila uništila giganta? Šta je dovelo da tako veličanstveno drvo padne?

Nije bilo oluje, požara, poplava ili udara munje. Analiza drveta je pokazala da ga nije napala bolest a ni insekti. I dok su park rendžeri i stručnjaci istraživali šta je srušilo behemota (ogromna životinja koja se spominje u Svetom pismu), došli su do zapanjujućeg zaključka.

Pešačka staza!

U intervju-u za CNN, rendžer Deb Schwizer je objasnio da su ljudi hodajući oko drveta, u toku godina oštetili korenov sistem i doprineli kolapsu. Dodao je da službenici parka sada sprovode plan zaštite najstarijih, najvećih, i istorijski najznačajnijih stabala, kako bi „sprečili ljude da oštete korenov sistem ovih giganata.“

... Pomislio sam „čak ni veličanstveno i ogromno drvo koje je živelo stotinama godina, ne može preživeti bez zaštite – bez svete zaštite oko korenovog sistema."


  • Podržite blog KaHristu, tako što će te podeliti naše tekstove na društvenim mrežama i komentarisati. Hvala.

Šta štiti moj život?
Pomislio sam (ja, Bera) šta to može biti zašita oko mog srca, da ne padnem? Zašto sam "depresivan" u mojim pisanjima ovih dana i pišem o padovima i prokletstvu? Osim što je takav tekst koji obrađujem, postoji još jedan razlog. Video sam puno padova, previše, i tamo gde sam ih očekivao, ali i tamo gde nisam. I sve me to ispunjava strepnjom, ili svetim strahom da ja ne pođem tim putem. 

Želim zaštiti svoje srce od ponosa, izazova koji dolaze pred mene, ne želim da se nađem u toj situaciju da mogu da padnem. 

Želim da svoje srce okružim Rečju Božijom, molitvom, ispravnim stavovima (istinom)... Da izgradim moj život, u sili Duha Svetog, tako da me ne može srušiti nešto naizgled bezazleno, a sprečiti da išta opasno dođe do mog srca. 

I to je lekcija i za nas koja nas vodi do bitnog pitanja - Ko je odgovoran za moje duhovno zdravlje. Ja. Kao što si ti odgovoran/na za tvoje duhovno zdravlje. To ne može niko umesto tebe. 

Za mene je bio dragocen sledeći citat iz knjige Hrabro vođstvo: „Da li si u skorije vreme podsetio sebe čija je dužnost da dospe gorivo plamenu tvoje ljubavi? Da li je to posao crkve? Posao tvog supružnika? Posao tvoje male grupe? Ne. To je tvoj i moj posao, da se pobrinemo da naša ljubav prema Bogu i drugim ljudima raste. Niko to ne može uraditi umesto nas.

Potrebna nam je sila veća nego naša
Međutim, da li je samo moja odluka dovoljna? Ne! Već sam autor pomenutog citata, iz Hrabrog vođstva, je primer nekog ko je pokleknuo. Bil Hajbels je autor mnogih knjiga, koje su pozivale na integritet vođa (knjige koje i dalje jako cenim), je u isto vreme krio svoje padove i ponavljao ih... 

Na kraju se na njega i na crkvu koju je vodio sručila lavina. Svega nekoliko meseci pred penziju i časno povlačenje. Mogao je biti jedan od heroja kraja XX veka. Ovako, dopustio je da njegov korenov sistem bude potkopan i pao je. Pratiće ga priča o velikom padu.

Sećam se i njegovih reči... Svaki vođa se boji da će se ono neizbežno loše dogoditi. Što brže ideš, to se više bojiš da ćeš jače pasti ... a to znači puno povređenih ljudi... otprilike je rekao. Tačno to je i doživeo. Da li je vreme za otrežnjenje za mene? Ni jedna tehnika nije funkcionisala potpuno...

Potrebna nam je sila veća nego naša... 


Naš Gospod Isus govori u Besedi na gori: Blaženi su siromašni duhom jer je njihovo kraljevstvo nebesko - Matej 5.3. Ovde se ne misli na materijalno siromašne kako se to pogrešno tumači. Ne misli se ni da to, da trebamo biti priglupi da bi nasledili carstvo. Od nas se očekuje da budemo svesni svoje nemoći, svog duhovnog siromaštva, svesni da ne zaslužujemo nebo i da je samo Božija milost to što nas koristi. 

Biti siromašan duhom znači biti svestan svoje ovisnosti o Bogu. Bog je jedina nada da možemo istrčati trku do kraja. Ni jedna tehnika ne može biti dovoljno dobra ograda oko mog života. Potrebna mi je sila jača nego moja kako bi bio siguran da neću doživeti poraz. Blažen sam kada shvatam da i moj najbolji napor bez Boga neće imati efekat...
Beređi Dušan Bera


  • Da li pratite naš Youtube kanal? Moja ovo nedeljna propoved - Isus i Samaricanka; zašto je to skandal možete pogledati na njemu. Razmislite o tome da se prijavite i redovno primate obaveštenja...

Нема коментара:

Постави коментар