Juče sam napisao članak o tekstu iz Jošue 4, na temu "Počinka" (vidi link). U istom tekstu sam obećao da ću objasniti pitanje dana odmora u Svetom pismu.
Iako sam ranije planirao da pišem o suboti, motivisala me je još više poruka sa fejsbuka. Kao komentar na našu nedeljnu službu, na live prenosu na fejsbuku dobili smo sledeći komentar: "Kako služba nedeljom. [sic] Ja koliko znam, koliko je Gospod rekao, i kako piše u Bibliji, sedmi dan odmora je Subota. Božiji blagoslov".
Iako sam ranije planirao da pišem o suboti, motivisala me je još više poruka sa fejsbuka. Kao komentar na našu nedeljnu službu, na live prenosu na fejsbuku dobili smo sledeći komentar: "Kako služba nedeljom. [sic] Ja koliko znam, koliko je Gospod rekao, i kako piše u Bibliji, sedmi dan odmora je Subota. Božiji blagoslov".
Na moj komentar, da postoji svetopisamski razlog za naš postupak, stigao je novi komentar: "Činjenica je da u Bibliji jasno piše koji je sedmi dan odmora. Zar vi reč pastora stavljate iznad reči Gospoda.[sic] Ja veoma dobro razumem jer veoma jasno piše. Time učite ljude krivoj nauci. Ne radi se ovde o nikakvim našim stavovima (na moj komentar o naučavanju Adventista, pošto je jasno da se radi o njemu), već Božijim."
Ko je promenio subotu sa nedeljom?
I stvarno ko je promenio subotu za nedelju? Da li igde u Svetom pismu piše da je Bog rekao da se subota zameni nedeljom? I da li ja naučavam da je biblijski dan odmora nedelja? Odgovor je jednostavan - NE. Sedmi dan, ili dan odmora u Svetom pismu je subota, bila i ostala. O njoj piše u IV Božijoj zapovesti (II Mojsijeva 20):
I stvarno ko je promenio subotu za nedelju? Da li igde u Svetom pismu piše da je Bog rekao da se subota zameni nedeljom? I da li ja naučavam da je biblijski dan odmora nedelja? Odgovor je jednostavan - NE. Sedmi dan, ili dan odmora u Svetom pismu je subota, bila i ostala. O njoj piše u IV Božijoj zapovesti (II Mojsijeva 20):
"Sećaj se dana odmora da ga svetkuješ. Šest dana radi i svršuj poslove svoje. A sedmi je dan odmor Gospodu Bogu tvom; tada nemoj raditi nijedan posao... Jer je za šest dana stvorio Gospod nebo i zemlju, more i šta god u njima; a u sedmi dan počinu; zato je blagoslovio Gospod dan od odmora i posvetio ga."
Sedmi dan se u Starom zavetu uvek, ali uvek, odnosi na subotu. Ni jedan poznavalac Svetog pisma nikada neće tvrditi drugačije. Zašto onda hrišćani obeležavaju nedelju? Ima nekoliko razloga.
Prvi razlog za sastanke nedeljom je da je već crkva u Novom zavetu počela da se skuplja nedeljom (I Korinćanima 16:1-2; Dela Apostolska 20:7 i Otkrivenje Jovanovo 1:10), na dan Gospodnji. Nedelja je za hrišćane bila poseban dan - dan kada je Gospod vaskrsnuo. Međutim, ponovo, nedelja nije postala dan odmora, u smislu kako je do tada bila subota. A ovo, promena danas sastanka, je bilo i jeste ispravno.
Drugi razlog za sastanke nedeljom je bio u želji prvih hrišćana da naprave otklon od Jevreja. U početku hrišćanstvo su posmatrali samo kao još jednu Judejsku sektu. Da bi napravili razliku bogosluženja su bila drugim danima, počeli su da obeležavaju različite praznike... I ovo je bilo i jeste ispravno.
Prvi razlog za sastanke nedeljom je da je već crkva u Novom zavetu počela da se skuplja nedeljom (I Korinćanima 16:1-2; Dela Apostolska 20:7 i Otkrivenje Jovanovo 1:10), na dan Gospodnji. Nedelja je za hrišćane bila poseban dan - dan kada je Gospod vaskrsnuo. Međutim, ponovo, nedelja nije postala dan odmora, u smislu kako je do tada bila subota. A ovo, promena danas sastanka, je bilo i jeste ispravno.
Drugi razlog za sastanke nedeljom je bio u želji prvih hrišćana da naprave otklon od Jevreja. U početku hrišćanstvo su posmatrali samo kao još jednu Judejsku sektu. Da bi napravili razliku bogosluženja su bila drugim danima, počeli su da obeležavaju različite praznike... I ovo je bilo i jeste ispravno.
I tek kasnije, kako Adventisti sa pravom tvrde, crkva je to instituizovala, progalasila nedelju svetim danom umesto subote. Da li je to ispravno? Tvrdim ne. Subota je dan odmora, nedelja je Dan Gospodnji i to nije isto.
Da li to znači da ja držim subotu kao dan odmora? Da i ne. Prvo ne - ne svetkujem subotu, radim tim danom, nisam subotar, u crkvu odlazim nedeljom prema drevnoj tradiciji.
A kako onda da? - kako praznujem subotu? Tako što je živim svaki dan.
Objašnjenje dolazi iz priče o Jošui, tačnije komentaru njegovog neuspeha:
"Stoga je Bog opet odredio jedan dan "danas", kada je posle toliko vremena govorio preko Davida, kao što je rečeno: "Danas ako mu čujete glas, neka vam ne otvrdne srce". Jer, da ih je Isus Navin (Jošua) uveo u Počinak, ne bi posle toga govorio o jednom drugom danu. Dakle, Božijem narodu predstoji neki Subotnji počinak, jer ko uđe u taj počinak, odmorio se od svojih dela, kao i Bog od svojih. Potrudimo se, dakle, da uđemo u taj Počinak da niko ne padne po uzoru na njihovu nepokornost." Jevrejima 4:7-14.
Pismo ovde govori o Jošuinom neuspehu da uvede narod Božiji u Počinak, i o drugom Subotnjem počinku, onom za koji kaže: onaj ko uđe u taj počinak odmorio se od dela svojih. Subota je prikazana kao stanje, ne kao dan.
Subota je zapravo slika spasenja. Kološani 2:16-17. govori: "Neka vas, dakle, niko ne osuđuje zbog jela i pića, ili praznika, ili slavljenja mladog meseca ili subota. To je samo senka onoga što dolazi, a stvarnost je Hristos". Subotnji odmor je slika Hristovog dela spasenja, svedočanstvo o onome što je trebalo da dođe, a ispunilo se u Hristu. Hristovo spasenje je naša subota.
To govori i sledeći odeljak iz Jevreja - "Jer negde se za sedmi dan ovako kaže: "A sedmoga dana Bog se odmori od svih svojih dela", a ovde opet "neće ući u moj Počinak". I dalje, dakle ostaje, da neki uđu u Počinak, a oni koji su ranije čuli evanđelje, nisu ušli zbog svoje nepokronosti. Stoga je Bog opet odredio jedan dan, "danas", kada je posle toliko vremena govorio preko Davida, kao što je već rečeno: "Danas ako mu čujete glas, neka vam ne otvrdne srce"". Jevrejima 4:4-7. Subota je bila slika nečega što se ispunilo u pravoj SUBOTI (Hristu), koja je definisana rečima: "Danas ako mu čujete glas..." reagujte.
Subota kao slika spasenja
Subota je slika spasenja. Kaže - ko reaguje na poruku, taj ulazi u Počinak. Ko je ušao u Počinak ušao je u Subotu. Tako da moj odgovor na pitanje da li držim subotu je - da. Svaki trenutak mog života u poslednjih dvadeset godina, od kada sam čuo Hristovu poruku i na nju reagovao - "Jer u Počinak ulazimo mi koji smo poverovali..." Jevrejima 4:3
Od Hristove smrti i vaskrsnuću, subota se ispunila u Njegovom delu. To je međutim oslobodilo crkvu da izabere dan sastanka i zato crkva od samih početaka slobodno obeležava dan Gospodnji, kao dan svojih sastanaka, jer je taj dan Hristos vaskrasao (nedelja).
Čovek vere na delu živi u suboti svaki svoj dan. On(a) zna da je u Počinku. On(a) zna da ne mora da zaradi spasenje, jer mu je Hristos sve već obezbedio Njegovim delom. On(a) zna daje je Subota njegovo duhovno stanje.
Ako vam je ovaj moj članak bio koristan, podelite ga na društvenim mrežama. Hvala.
Prijavite se na listu čitalaca ovog bloga. Time podižete viđenost bloga na interenetu.
PS. Da li pratite moje emisije na youtube? Pogledajte emisiju Hristos i arheologija. I prijavite se na listu pratilaca.
A kako onda da? - kako praznujem subotu? Tako što je živim svaki dan.
Objašnjenje dolazi iz priče o Jošui, tačnije komentaru njegovog neuspeha:
"Stoga je Bog opet odredio jedan dan "danas", kada je posle toliko vremena govorio preko Davida, kao što je rečeno: "Danas ako mu čujete glas, neka vam ne otvrdne srce". Jer, da ih je Isus Navin (Jošua) uveo u Počinak, ne bi posle toga govorio o jednom drugom danu. Dakle, Božijem narodu predstoji neki Subotnji počinak, jer ko uđe u taj počinak, odmorio se od svojih dela, kao i Bog od svojih. Potrudimo se, dakle, da uđemo u taj Počinak da niko ne padne po uzoru na njihovu nepokornost." Jevrejima 4:7-14.
Pismo ovde govori o Jošuinom neuspehu da uvede narod Božiji u Počinak, i o drugom Subotnjem počinku, onom za koji kaže: onaj ko uđe u taj počinak odmorio se od dela svojih. Subota je prikazana kao stanje, ne kao dan.
Subota je zapravo slika spasenja. Kološani 2:16-17. govori: "Neka vas, dakle, niko ne osuđuje zbog jela i pića, ili praznika, ili slavljenja mladog meseca ili subota. To je samo senka onoga što dolazi, a stvarnost je Hristos". Subotnji odmor je slika Hristovog dela spasenja, svedočanstvo o onome što je trebalo da dođe, a ispunilo se u Hristu. Hristovo spasenje je naša subota.
To govori i sledeći odeljak iz Jevreja - "Jer negde se za sedmi dan ovako kaže: "A sedmoga dana Bog se odmori od svih svojih dela", a ovde opet "neće ući u moj Počinak". I dalje, dakle ostaje, da neki uđu u Počinak, a oni koji su ranije čuli evanđelje, nisu ušli zbog svoje nepokronosti. Stoga je Bog opet odredio jedan dan, "danas", kada je posle toliko vremena govorio preko Davida, kao što je već rečeno: "Danas ako mu čujete glas, neka vam ne otvrdne srce"". Jevrejima 4:4-7. Subota je bila slika nečega što se ispunilo u pravoj SUBOTI (Hristu), koja je definisana rečima: "Danas ako mu čujete glas..." reagujte.
Subota kao slika spasenja
Subota je slika spasenja. Kaže - ko reaguje na poruku, taj ulazi u Počinak. Ko je ušao u Počinak ušao je u Subotu. Tako da moj odgovor na pitanje da li držim subotu je - da. Svaki trenutak mog života u poslednjih dvadeset godina, od kada sam čuo Hristovu poruku i na nju reagovao - "Jer u Počinak ulazimo mi koji smo poverovali..." Jevrejima 4:3
Od Hristove smrti i vaskrsnuću, subota se ispunila u Njegovom delu. To je međutim oslobodilo crkvu da izabere dan sastanka i zato crkva od samih početaka slobodno obeležava dan Gospodnji, kao dan svojih sastanaka, jer je taj dan Hristos vaskrasao (nedelja).
Čovek vere na delu živi u suboti svaki svoj dan. On(a) zna da je u Počinku. On(a) zna da ne mora da zaradi spasenje, jer mu je Hristos sve već obezbedio Njegovim delom. On(a) zna daje je Subota njegovo duhovno stanje.
Ako vam je ovaj moj članak bio koristan, podelite ga na društvenim mrežama. Hvala.
Prijavite se na listu čitalaca ovog bloga. Time podižete viđenost bloga na interenetu.
PS. Da li pratite moje emisije na youtube? Pogledajte emisiju Hristos i arheologija. I prijavite se na listu pratilaca.
Koji je problem bio izmedju Kaina i Avelja? - nacin bogosluzenja!
ОдговориИзбришиDa li je zakon promenjen sa Bozje strane? Ne, nego ga je covek promenio.
Zasto tumacenje o postovanju subote pripisujete adventistima?
Zar je Sveto Pismo podlozno promenama?
Suvise vaznosti pridajemo tradiciji a zanemarujemo Stvoritelja.
Ne moram biti adventista da razumem Bozju Rec.
Šta kaze Biblija o onima koji pogresno naucavaju svoj narod???
Post 2:3 I blagoslovi Bog sedmi dan i posveti, jer u taj dan počinu od svega djela svoga koje učini.
ОдговориИзбришиIzl 20:8 Sjeti se da svetkuješ dan subotni.
Izl 20:9 Šest dana radi i obavljaj sav svoj posao.
Izl 20:10 A sedmoga je dana subota, počinak posvećen Jahvi, Bogu tvojemu. Tada nikakva posla nemoj raditi: ni ti, ni sin tvoj, ni kći tvoja, ni sluga tvoj, ni sluškinja tvoja, ni živina tvoja, niti došljak koji se nađe unutar tvojih vrata.
Izl 20:11 Ta i Jahve je šest dana stvarao nebo, zemlju i more i sve što je u njima, a sedmoga je dana počinuo. Stoga je Jahve blagoslovio i posvetio dan subotni.
Amin!
ОдговориИзбриши