Principi rezidbe voća i pitanje da li je moguće umreti duhovno! - Evanđelje po Jovanu 15 - propoved
Isus u Evanđelju po Jovanu 15, koristi sliku rezidbe loze da bi objasnio duhovne principe. Pri tome iznosi reči da će pojedine grane biti odbačene. O čemu se tu radi? Da li se radi o pojedincima ili... Da li je moguće umreti duhovno tj izgubiti spasenje?
Prethodni tekst, na temu - kako razumeti Svetu Trojicu, možete pronaći OVDE.
Prethodni tekst, na temu - kako razumeti Svetu Trojicu, možete pronaći OVDE.
Moja srednja škola je poljoprivredna, Tehničar biljne proizvodnje, među ostalim stvarima i tehničar voćarstva-vinogradarstva. Dugo godina sam i zarađivao dodatno novac od rezidbe, pošto plata nije bila dovoljna za osnovne životne potrebe. Međutim išao u školu za voćara, nisam naučio da režem voće u školi.
Nemoguće je to naučiti rezidbu u teoriji,
jer se svako drvo razlikuje. Jedini način jeste bio da ideš sa nekim iskusnim voćarem, da posmatraš šta on radi, i pored njega naučiš. Za mnoge voćke to ni
malo nije jednostavno, moraš prepoznati šta daje rod, šta će dogodine dati rod,
šta će dati samo drvo. Komplikovano je. No kod loze priča je jednostavna.
Starije stabljike se nazivaju čokot, i nemaju rod, ali one sprovode sokove do lastara, i na njima rastu lastari. Pri rezidbi, cilj je da izabereš lastar koji je nazdraviji, koji ima najbolji položaj, njega sačuvaš a sve ostalo odsečeš. Onda taj lastar saviješ u određeni položaj i na njemu ćeš imati rod. Sva mudrost jeste da poznaješ oblik koje treba da ima ta biljka, i da vidiš da li je živa i zdrava. Ako nije onda je odbaciš. Jednostavno, kada uđeš u štos veoma brzo radiš.
Mi smo lastari, tj. rastemo na njemu kako bi doneli rod. Otac je vinogradar i brine se da sve raste kako treba. I to je tema koja nas interesuje, kako Bog to nas orezuje da bi dali rod? Šta mislite šta je rod? I kako Bog orezuje?
Apostol Pavle u tekstu govori o spasenju kao o građenju kuće. Kaže da je samo Isus temelj, a da posle gradimo na tom temelju našim delima. Drago kamenje, zlato i srebro su slika vrednih dela, seno, slama i drvo su slika nečega što propada, što ne izdrži test. I na kraju je sve testirano.
Isus u šestom stihu kaže – da osoba, koji ne ostane na njemu jednostavno nije ni zašta, nego se odseca i baca u vatru. Šta to znači? Da li se ovde govori o tome da hrišćanin može doći u to stanje da bude odbačen od Boga? I ne samo to, nego Isus koristi sliku spaljivanja, uništenja. Kako to razumeti?
Principi rezidbe vinove loze
Sve se svodi samo na procenu šta će dati rod. Da vam pojasnim, mali čas iz vinogradarstva... Samo stabljika, koja je prošle godine bila zelena može dati drvo na kome će biti roda, ta stabiljka se naziva lasterem.Starije stabljike se nazivaju čokot, i nemaju rod, ali one sprovode sokove do lastara, i na njima rastu lastari. Pri rezidbi, cilj je da izabereš lastar koji je nazdraviji, koji ima najbolji položaj, njega sačuvaš a sve ostalo odsečeš. Onda taj lastar saviješ u određeni položaj i na njemu ćeš imati rod. Sva mudrost jeste da poznaješ oblik koje treba da ima ta biljka, i da vidiš da li je živa i zdrava. Ako nije onda je odbaciš. Jednostavno, kada uđeš u štos veoma brzo radiš.
Principi rezidbe u životu vernika
Kako se to odnosi na Isusovu priču? Isus koristi sliku čokota u tekstu na slici, gde kaže da je on čokot ili izvor života. On daje da mi rastemo i samo povezani sa njime mi možemo dati rast i rod.Mi smo lastari, tj. rastemo na njemu kako bi doneli rod. Otac je vinogradar i brine se da sve raste kako treba. I to je tema koja nas interesuje, kako Bog to nas orezuje da bi dali rod? Šta mislite šta je rod? I kako Bog orezuje?
Kako Bog orezuje - zašto mogu biti siguran da me neće odbaciti?
I Korinćanima 3.10 Po milosti Božjoj koja mi je dana, ja kao dobar neimar postavih temelj, a drugi zida na njemu; ali svaki neka gleda kako zida. 11 Jer temelja drugog niko ne može postaviti osim onoga koji je postavljen, a to je Isus Hristos. 12 Ako li ko zida na tome temelju zlatom, srebrom, dragim kamenjem, drvom, senom, slamom, 13 svačije će delo izaći na videlo, jer će ga dan pokazati, jer će se ono ognjem okušati i oganj će pokazati kakvo je čije delo. 14 A ako delo koje je neko na tom temelju podigao ostane, taj će primiti nagradu, 15 a onaj kome delo izgori imaće štetu: on će se sam spasiti, ali kao kroz oganj.Apostol Pavle u tekstu govori o spasenju kao o građenju kuće. Kaže da je samo Isus temelj, a da posle gradimo na tom temelju našim delima. Drago kamenje, zlato i srebro su slika vrednih dela, seno, slama i drvo su slika nečega što propada, što ne izdrži test. I na kraju je sve testirano.
Konačni test da li imam život - imam li temelj?
Primetite u tekstu se govori o dve grupe ljudi, oni čija su dela uspešna, vredna i velika, i druga grupa čija su dela bezvredna i propala. I jedni i drugi će biti spaseni, jer spasenje zavisi samo od temelja, ne od dela. Onaj koji ima temelj će biti spasen, onaj koji nema neće.Isus u šestom stihu kaže – da osoba, koji ne ostane na njemu jednostavno nije ni zašta, nego se odseca i baca u vatru. Šta to znači? Da li se ovde govori o tome da hrišćanin može doći u to stanje da bude odbačen od Boga? I ne samo to, nego Isus koristi sliku spaljivanja, uništenja. Kako to razumeti?
Priča o rezidbi je priča o vernicima a ne o onima koji ne veruju - da li je moguće izgubiti spasenje?
Za naše razumevanje ove priče jako je važno da primetimo da Isus govori o osobi koja je bila na njemu, ali više nije. On ne govori o osobi koja nikada nije bila deo njega, koja nije imala zajedništvo sa Njim. Kaže „ako neko ne ostane u meni...“ – očigledno, iz teksta vidimo da je bio. Znači govori o hrišćanima, onima koji su imali odnos sa njime, ali sada ga više nemaju. Kako je to moguće?
Mnogo stihova iz Svetog pisma govori u korist stava da se spasenje ne može izgubiti zbog naših dela i to je činjenica. Niko zbog svojih dela neće izgubiti spasenje. To je bila i poruka iz I Korinćanima 3. Ko ima temelj je spasen. Spasenje ne zavisi od naših dela. I zato neki misle da se spasenje u opšte ne može izgubiti. E tu se ne slažem!
Kako razumeti stihove u kojima piše o gubitku spasenja?
Moram priznati da sam prvih desetak godina mog hoda sa Hristom bio snažni zagovornik potpune sigurnosti. To znači da sam tvrdio da šta god da osoba uradi na kraju će biti spasena zbog svoje vere. Ali sa druge strane uvek su me mučili stihovi kao što je današnji, koji ukazuju na mogućnost da ipak možeš, jer kako objasniti „bacaju se u oganj“.
Ili kada Pavle govori o delima tela u Galatima 5 - koji tako nešto rade neće naslediti carstvo nebesko - neće biti spaseni. I Apostol Pavle u njima očigledno govori o vernicima. Uzmite u razmatranje i poglavlja u poslanici Jevrejima 6, 10... Kako ih objasniti? Čest odgovor jeste da se tu ne radi o vernicima, ali sam kontekst pokajuje da jesu vernici!
Da li je moguće umreti duhovno - odgovor iz Poslanice Timoteju?
Rešenje koje pronalazimo jesu reči iz II Timoteju 2. Tamo piše - Ako smo mu neverni, on je veran, drugim rečima ne odlazi od nas. Ako padnemo u greh, neće nas ostaviti, nego je tu. Ali ako ga se odreknemo on će se odreći nas. Postoji razlika između neverstva i odricanja!
Zaključak je sledeći - ne moguće je svojim delima doći do gubitka spasenje, ali možemo doći do toga da ga se odreknemo i onda nema povratka nazad. Kao što osušena grana ne može oživeti, ne možemo ni mi kada jednom duhovno umremo, čeka nas samo sud.
Šta znači odreći se Isusa?
Šta znači odreći se? Prvo da nam skinem teret. Sigurno nije to da u afektu, kada smo povređeni, očajni mi kažemo „ne želim te više Bože“. Bog razume naš bol, to jeste greh ali nije surov da samo čeka da nas odbaci.
Odricanje nije ni kada sakrijemo da smo hrišćani pred nekim jer se bojimo osude. U tom sličaju bi prvi Apostol Petar bio bez nade, jer se tri puta odrekao Hrista.
Radi se o stanju da mi Boga toliko isključimo iz našeg života, da nam više nije stalo, da smo potuno ravnodušni prema njemu, da naša srca otvrdnu i da li rečima ili našim srcem mi vratimo poklon. Poklon se uvek može vratiti darodavcu. Suština jeste da mi ne gubimo spasenje, nego vratimo poklon spasenja. Prekinemo vezu sa čokotom i time umremo!
- Hvala vam što čitate tekst sa KaHristu. Ako vam je koristan, imam molbu za vas:
1. Podelite tekstove sa KaHristu na društvenim mrežama. Proširite vest. Deljenje je forma brige.
2. Prijavite se na listu čitalaca ovog bloga. Time dajete vaš kredibilitet ovim tekstovima. Hvala vam.
Principi rezidbe voća - da li je moguće umreti duhovno i kako?
Da se vratimo priči o rezidbi. Kada lastar ne dobija sokove od čokota, od stabla, on se suši. To je znak da je on mrtav, da se osušio i takva grana je naupotrebljiva, mrtva je. Ne postoji način da ponovo oživi, ne postoji način da sokovi ponovo poteku kroz nju, nema povratka za granu koja se osuši. A sve počne tako što neka bolest, mraz, ili fizičko oštećenje prekine tok sokova od čokota do lastara. I onda nešto što je bilo živo umire...
A kako dođemo do toga? Kada lastar ne dobija sokove od čokota, od stabla, on se suši. Isto i mi kada učinimo greh, prekidamo Božije delovanje u našem životu. Duh Sveti nas ne napušta ali prestaje da nas ispunjava. Mi ga gasimo kada zgrešimo i prestanemo da puštamo da teče kroz nas.
Ako vas interesuje kako do toga dolazi, ostatak propovedi je na audio snimku... Link za audio snimak propovedi: http://cross.tv/83972
Beređi Dušan Bera
- Da li pratite naš Youtube kanal? Svake nedelje nekoliko videa, propovedi, emisija... Ako ne, preporučujem vam da počnete...
Нема коментара:
Постави коментар