Dragi, izgubila sam ključ! tj kakav sam suprug?

Ponovo stres zbog kola. Ne prvi put! Već sam pisao nekoliko puta o tome, o nenadanim situacijama sa automobilom, koje iskušaju moje ponašanje, veru... Ovaj put se našlo na testu teško pitanje – kakav sam suprug?


Dragi, izgubila sam ključ

Putovao sam u Sloveniju, na kamp Royal Rendžera. Pred sam put, u kancelariji crkve, supruga je uzela ključ od kola da nešto ostavi u kolima, i kada smo trebali da krenemo kući – ključa nigde nema. 

Pretražili smo kancelarije, torbicu prevrnuli desetak puta, onda smo pretražili moju kancelariju, torbu od laptopa, kante za smeće... nigde nema ključa. Nazvali smo i koleginicu sa kojom je bila u kolima, nema ključa, nije ispao. Obišli prodavnice u kojima je bila, nema ključa.

Dragi, izgubila sam ključ - moj test?

U početku sam bio smiren, da ne unosim paniku, ali kako je vreme prolazilo pritisak u meni je rastao. Treba da putujem za par sati, trebaju mi kola (još četvoro je uključeno u putovanje), nemam rezervnu varijantu, a da nepričam o tome da će novi ključ koštati barem stotinjak evra. 

Sve mi to prolazi kroz glavu, ali i dalje se ne svađam, ne vičem, ne kritikujem... barem ne na glas. Ali u glavi, haos! „Kako je samo uspela, pa ja pet godina vozim ova kola i nikada nisam izgubio ključ (lažem sam sebe, jer jesam, isto pred putovanje pre nekoliko godina), neverovatna je, ne možeš joj verovati...“ I tako dalje, i tako dalje, svađa u mojoj glavi. 

Ništa ne govorim ali kuvam... Ona je kriva i sada je mene uvalila u nevolju!

Podržite blog KaHristu tako što će te:
  • 1. Prijaviti se na listu čitalaca ovog bloga - time mi dajete vaš autoritet.
  • 2. Podelite tekstove na društvenim mrežama


I posle sat ipo vremena, nazovemo ponovo koleginicu, počnemo sa premotavanjem događaja, šta se sve desilo, i koleginica se seti da je videla ključ na stolu u kancelariji, pogleda u svoju torbicu, i pronađe... ključ. Refleksno je spakovala naš ključ u svoju torbu. 

Ipak nije moja supruga kriva! Tog momenta kada sam čuo da je ključ pronađen, istog momenta me je stegao mišić u vratu (i držao dva dana). Kada je napetost popustila, stigla me je posledica.

Moj test - kakav sam suprug? - dve lekcije

U toku vožnje kući, kada smo dobili nazad ključ, supruga mi kaže– „hvala ti što nisi dizao tenziju i svađao se.“. Lepo od nje što je primetila, i drago mi je da sam se suzdržao, ali  problem je da se u hrišćanstvu računa i ono ne izrečeno! 

Lekcija 1- računa se i neizrečeno

U svom razmišljanju ja jesam vikao na nju, i ne samo to, nego sam je optužio ni krivu i dužnu. Računa se i ono u glavi, mislima. Morao sam da priznam moje misli, da se izvinim, i posle pokajem pred Bogom. Jer jesam zgrešio, mada to niko osim mene i Boga nije video! Gospod Isusa Hristos u evanđelju po Mateju 5:21-22 kaže: -  „Čuli ste da je rečeno starijima: „Ne ubij“, a ko ubije biće kriv sudu. A ja vam kažem da će svaki koji se gnevi na brate svog biti kriv sudu.“  Računaju se i misli!

Lekcija 2 - ne žuri da osudiš

Druga greška je bila u tome da sam požurio da je osudim u mislima. Nisam sačekao kraj celokupnog događaja, nego sam dopustio da moje misli krenu putem osude. Posledica je moj ukočeni vrat i žalost jer sam optužio suprugu ni krivu ni dužnu. 

Lekcija: sačekaj, ne dopusti da misli lutaju, da grade „kule i gradove“... Mogu da zamislim da sam reagovao i rečima, rekao nešto, povisio ton, koliko bi samo bila povrđena. Hvala Bogu da nisam, ali za sledeći put, neću samo zauzdati jezik, nego nadam se Božijom silom, i moje misli. 
Beređi Dušan Bera


Da li pratite moju emisiju Teologija uz jutarnju kafu? A naš Youtube kanal? Ako ne, predlažem vam da nas počnete pratiti - subscribe + zvonce i dobićete obaveštenje kada god izađe novi video...

1 коментар: