Saveti kako da vašu objavu na socijalnim mrežama neko i vidi - pomozite hrišćanskim službama na internetu

Saveti kako da vašu objavu na socijalnim mrežama neko i vidi - pomozite hrišćanskim službama na internetu



Dopada vam se neki tekst ili video? Mislite da i drugi trebaju da čuju o poruci o kojoj govori? Podelili ste ga na Facebooku ali niko nije reagovao - zašto se to dogodi? Kako da ono što podelite bude i viđeno?

Saveti kako da vašu objavu na socijalnim mrežama neko i vidi - pomozite hrišćanskim službama na internetu

Moram priznati da i ovaj tekst prvenstveno pišem kao neko ko se bavi pisanjem i videom. Sebičan sam. Želim da podelim sa vama kako to da radite, a da tekst ili video i stvarno bude viđen kada ga podelite. Jer kada delite, vi zapravo pomažete autorima da njihova poruka dopre do mnogo više ljudi.

Da li je moralno ispravno podeliti tuđi tekst ili video?

Nekada me pitaju - da li je u redu da podelim tvoj tekst ili video? Kažu "ukrašću ti" post, da li mogu?... Naravno. Ne postoji nešto što autor više voli od toga da ljudi dele i čitaju/gledaju ono što je napravio. Jer za one koji pišu ili snimaju, njihova dela su kao njihova "deca", stalo im je da to neko vidi i da mu se dopadne. 

Nešto o tome pisao sam u tekstu: Tri načina nošenja sa frustracijom - kada činiš nešto što izgleda uzaludno (pogledaj link)

Tekst je zasnovan na ličnom iskustvu

Takođe, ovaj post je plod kako ličnog iskustva na više platformi, posmatranja analitike i uticaj teksta, ali takođe i mnoštva sati slušanja predavanja, videa, na temu socijalnih mreža. Skoro svakodnevno odvajam vreme da slušam podkaste na tu tematiku, i mnogo od toga sam lično testirao. 

Danas ću prvenstveno pisati o Facebooku, a možda u sledećim danima napišem nešto i o Youtube i ostalim platformama. Napišite mi vaše mišljenje o ovom tekstu i da li treba da napišem nešto i o drugim mrežama. 



Kako da vašu objavu na Facebooku neko i vidi - upoznajmo Negovo veličanstvo Algoritam



Da krenemo... Kako da post sa Facebooka bude viđen?... pa prvo moram da kaže da se pravila menjaju stalno... Postoji nešto što se zove "Njegovo veličanstvo Algoritam", koje ne dopušta da se mi autori ikada opustimo. 


Taman pomislimo da nešto funkcioniše, on promeni pravila... 

Zapravo kada kažemo algoritam radi se o mnoštvu algoritama tj naredbi za kompjuterski program. Cilj Nj.V. Algoritma jeste da platforma funkcioniše... 


Šta radi algoritam?


Facebook kaže - zadatak Algoritma jeste da korisnicima pruži za njih najznačajnije iskustvo. Da skloni "spam" (smeće, neinteresantno...), i prema navikama korisnika prikaže samo ono što korisnika, "navodno", interesuje. 


Namerno sam stavio navodnike, jer smatram da nije istina da je biznismenima bitno naše zadovoljstvo, - algoritam služi da Facebooku donese novac, i da nam servira ono što bi nas navelo da potrošimo taj isti novac. A sredstvo je da smo mi zadovoljni.



Saveti kako da vašu objavu na socijalnim mrežama neko i vidi - pomozite hrišćanskim službama na internetu

Ko koristi algorita?


Iza reči Algoritam zapravo stoji moćna Veštačka inteligencija (V.I.). Radi se naravno o naprednom kompjuterskom programu, koji uz pomoć naredbi (algoritam) vodi određenu Socijalnu mrežu... Ne znamo puno o njoj, ali V.I. je toliko napredovala u poslednjim godinama, da je u nju ugrađena sposobnost učenja, tj samostalnog prikupljanja informacija, umesto da sve to bude unešeno od stane programera. 


Ta ista V.I. proučava vaše ponašanje, navike, skladišti ih i servira vam ono što će izavati da potrošite novac... U sekundi, dok kucate reč na pretraživaču, obrađuje hiljade informacija o vama, svemu onome što ste ranije gledali, kliknuli, postavili... i traži odgovor za vas. 


Cilj algoritma je...

V.I. je programirana i tako da ljudi ne budu frustrirani samo sa reklamama. Ona ih dozira tako da ne pretera. I da bi mi bili sretni, ona prati šta nas čini sretnima, šta nam je zanimljivo, šta nam skreće pažnju...

Merilo je ljudska reakcija. Ako ima reakcija, V.I. zaključuje da je to nešto zabavno i korisno, i pokazuje to dalje... Ako nema reakcije, ona to gasi (što se desi nekada nama kada podelimo nešto)... Tu baš i nije neki "psiholog", jer ako pogledaš neko smeće, tvoj ekran će pretrpati smećem, i ne možeš ništa tu da uradiš...



Kako da vašu objavu na socijalnoj mreži neko i vidi? - ubedi algoritam da je to interesantno...


Kako ubediti Algoritam da sarađuje sa vama? Prvo, moramo ga razumeti... 


Saveti kako da vašu objavu na socijalnim mrežama neko i vidi - pomozite hrišćanskim službama na internetu

Šta se desi kada postavite objavu?

Postavili ste neki tekst na Facebook ili video. Veštačka inteligencija pokreće protokol i prati šta se dešava. Redosled je sledeći:

1. Pokaže vaš post nekolicini vaših najbližih prijatelja i posmatra njihovu reakciju. Zato se dešava da stalno isti ljudi vide vaše postove. Ja imam oko 2,500 kontakata na Fb. Kada nešto postavim, to vidi 50-tak moji najbližih prijatelja u početku.

2. Ako se reakcija desi, ljudi komentarišu, gledaju, post se pokazuje većem broju ljudi. To su ljudi za koje V.I. misli da je to interesatno jer su i ranije reagovali na vaše ili slične objave. Što veći broj ljudi reaguje, objava je sve više vidljiva... Kako da se to desi, o tome malo kasnije. 

3. Ako prva grupa ne reaguje... post umire. Niko ga neće videti. Sahranjen je na vašem profilu. 

4. Ako reakcija raste, sve više ljudi vidi tekst ili video... Polako počinju da ga vide i oni koji nemaju direktan kontakt sa vama...

5. Facebook najviše voli "sebe samog". Favoriti su objave koje ljude zadržavaju duže na Facebooku - Live video, običan video, albumi slika.... Sa druge strane Youtube video ili tekst sa neke platforme, su skoro nevidljivi... 



Saveti kako da vašu objavu na socijalnim mrežama neko i vidi 


U nastavku sledi lista praktičnih saveta kako da vašu objavu neko i vidi. Do sada sam objasnio kako platforma radi. Sada ću objasniti kako da pokažete Njegovom veličanstvu Algoritmu, da je vaš post i vredan pažnje. 


1. Komentari i diskusija je najznačajniji pokazatelj. Što više diskusije, komentara, to je post više viđen. Komentari vrede više od deljenja, lajkova... bilo čega drugog. 

2. Kada podelite nešto, stavite vaš komentar u naslovu. Napišite koju rečenicu zašto ste to podelili, šta vama to znači... Ako ne stavite komentar Fb to tretira kao spam i ne prikazuje ni jednom vašem prijatelju. 

3. Komentar neka bude u formi pitanja, ili nekako da pokreće razgovor. Postavite pitanja drugima, šta oni misle na tu temu... ili na vaše razmišljanje. Nipošto ne tražite samo da komentarišu. Algoritam prepoznaje takva pitanja i blokira takve tekstove. 

4. Odgovorite ljudima koji komentarišu vaš post. Fb želi da vidi diskusiju među ljudima, i to nagrađuje. Postavite im podpitanje. Tražite mišljenje drugih... 

5. Izbegavajte sličice. Sličice su kao jedno slovo. Nisu reči, a ni rečenice. Ne smatraju se diskusijom. 

6. Nikada u tekstu objave ne tražite da ljudi dele, komentarišu (u formi- "molim vas prokomentarišite") ili lajkuju. To se smatra spamovanjem i takvi tekstovi umiru. 



Saveti kako da vašu objavu na socijalnim mrežama neko i vidi - pomozite hrišćanskim službama na internetu

Saveti kako da pomognete hrišćanskim službama na internetu


A kako da vi pomognete drugima da njihovi postovi budu vidljivi? Posebno ako želite da pomognete nekoj službi?Dopada vam se šta rade i smatrate da je to vredno da i drugi čuju? Slede koraci:

1. Komentarišite video ili tekst autora kome želite da pomognete. Svaki vaš komentar je dragocen. 

Npr. ja vodim emisiju na Facebooku, koja se zove Teologija uz jutarnju kafu. Radi se o Live emisiji koja pokušava da približi ljudima duhovnost i Bibliju, i pokaže da je to nešto interesantno. Možete pogledati prethodne na kanalu Protesatnske Hrišćanske zajednice (i početi da nas pratite, što bi bilo sjajno).

Svaka emisija se u poslednje vreme  podeli 40-50 puta. Kada ljudi komentarišu, a posebno dok još traje prenos, viđenost pređe i desethiljada. 

Ako nema komentara u toku Live emisije, pa i posle, viđenost ne može da pređe ni dve hiljade. A emisiju pogleda svega nekoliko stotina ljudi.
Svaki komentar, pa i reč "zdravo", jer dragocen. 


2. Regujte što pre...

Što pre vi reagujete, lajkujete, podelite, prokomentarišete, pre ste poslali signal V.I. da je to nešto značajno i interesantno. Deljenje sa komentarom je najdragocenije, pa komentar na postu, pa tek posle toga lajk i deljenje bez komentara....

3. Prokomentarišite i komentare drugih ljudi


Najvrednija je komunikacija između više ljudi, ne samo osoba koja je postavila i neka osoba... Kada dva gledaoca ili čitaoca međusobno počnu komentarisanje, to je dragoceno. 

4. Odgledaj video do kraja ili se zadržite na tekstu

Ako otvorite video, pogledajte ga do kraja. Ako otvorite tekst, zadržite se neko vreme na njemu. Ako nemate vremena tog momenta, stišajte ton, neka se odvrti u prazno, a kasnije pogledajte sa tonom... 

Zašto? Zato što V.I. meri vreme gledanja. Ako je vreme gledanja kratko (računa se ukupno vreme svih gledalaca), i sam post će biti zanemaren. Ovo je najznačajniji faktor za Google pretraživač... 

5. Pratite redovno 

Ako preskočite postove neke osobe više puta, Facebook misli da vas to više neinteresuje. Ako primetite da nečije postove više ne vidite, tačno to vam se desilo. Posetite profil te osobe, ili stranice, prokomentarište par postova i ponovo će biti aktuelni.  

Ostavite obaveštenja sa stranice koju volite. Jeste da će vam zvoniti mobilni, ali i time pomažete... 

Zašto? 

Eto toliko saveta u ovom postu... Samo još jedan komentar... A zašto o tome pišem? Zato što verujem da danas Bog koristi Socijalne mreže da ljude vodi Ka Hristu. Da crkva treba da bude prisutna, i da je to nova forma svedočenja. Pa koristete socijalne mreže da ljude vodite KaHristu. 
Beređi Dušan Bera 

Ako vam je ovaj tekst bio od koristi... podržite ono što radim.
1. Podelite ovaj tekst, ili neki drugi na socijalnim mrežama. Deljenje je izraz brige. 

2. Prijavite se u listu čitalaca ovog bloga. Opcija je za PC pored teksta, a za mobilni ispod teksta... pored ikonica drugih čitalaca


1 коментар:

  1. Manifest iz Manile je još jedan dokument značajan za razumevanje Evanđeoskog hrišćanstva. Pred vama se nalazi prvi deo Manifesta, prerađen na srpski jezik.
    Svaka pomoć na prevođenju ovakvih dokumenata je dobrodošla.

    ОдговориИзбриши