Moja bašta - kako učim o Bogu dok radim u bašti? (4 lekcije o duhovnosti)

Volim da radim u bašti. Nemam veliku baštu, malecna je zapravo, ali volim da radim u njoj. Nekada sam mrzeo takav rad (završio sam srednju poljoprivrednu školu, i praksa (dva puta nedeljno) je skoro ubila svaku želju za baštovanstvom), ali sada ponovo uživam u tome. Pošto je bašta mala, znam svaku biljku - malo povrća, malo voća, malo lekovitog bilja. Primetim svaku rupu na listu pregriženu od puževa, znam gde buvač napada blitvu, gde je zasejano seme cvekle, primetim i klijanje semena, nerviraju me rupe na lišću nane...


Kada dođem sa posla, svaki dan obiđem moju bašticu, da vidim promene. To me opušta, čupnem korov, presadim nešto ako je spremno, zalijem... Svaki dan različito. Ne gajim povrće radi kućnog budžeta, ne prodajemo ga jer ga i nema dovoljno za prodaju. Donekle pomaže kućnom budžetu, toliko da ne moram da kupujem povrće – ali ne značajno. Gajim biljke iz zadovoljstva, prija mi.

Nije uvek lako, nekada (kao juče) provedem dosta vremena kopajući (a zemlja je bila baš tvrda). Strastveno mrzim puževe golaće jer su mi pojeli svu salatu prošle godine. Sećam se kako sam sedeo i smišljao kako da ih uništim, jer sredstvo protiv njih nije dalo željeni efekat. Kada pada grad sa strahom posle gledam šta je ostalo, a šta je uništeno. To je moja baštica!

Ali to nije poenta mog pisanja. Dok pišem blog, razmišljajući o bašti, neminovno mi misli odlaze na sliku Boga kao Velikog Baštovana.

  1. Na samom početku Svetog pisma, opisana je šetnja Adama i Boga kroz rajski vrt. Ne ulazim u egzegetska objašnjenja ovog teksta, samo ističem momenat opuštanja Boga i Adama, dok šetaju kroz vrt.

   Meni je neophodno da šetam sa mojim Bogom. Za mene je bašta duhovna aktivnost koja me opušta i pomaže da se fokusiram na Boga. Isključim misli, ne ubacujem u um još jednu seriju ili film (iako ne govorim protiv toga, volim da pogledam SF seriju/film), nego mi mozak odmara i sprema za susret sa Bogom. Za šetnju sa Njim. Neophodnost savremenog života pred vernika stavlja izazov – isključiti stimulanse tehnologije. To može biti šetnja, napraviti nešto svojim rukama, pisanje, bašta, čitanje nečeg zabavnog i opuštajućeg. Pronađimo ono šta nam je potrebno.


   2. Bog me poznaje. U mnoštvu ljudi, Bog zna sve o meni. Zna i broj vlasi u mojoj kosi. Poznajeme potpuno iako ima milijarde ljudi na ovom svetu. Zna moje potrebe, želje, boli, i vidi ih stalno. To me hrabri da nastavim dalje, i da imam mir.

  3. Moji padovi, gresi, ne dovode do toga da me Bog počupa i uništi. Ljuti ga ono što meni šteti.  Želi da meni bude dobro, ne boli ga moj pad, nego moja rana zbog pada. 

  4. Bog me je stvorio za radost (moju i Njegovu), ne iz nužde. Nisam Bogu bio potreban, ne treba mu moje služenje, stvorio me je da imamo međusobnu radost. Razgovarajući doživljavamo radost.
   
    Mi slavimo Njega - Psalm 100:1-5 „Raduj se Gospodu, sva zemljo! Služite Gospodu veselo; idite pred lice Njegovo pevajući! Poznajte Gospod da je Bog. On nas je stvorio, i mi smo dostojanje Njegovo, narod Njegov i ovce paše Njegove. Ulazite na vrata Njegova sa slavom, u dvore Njegove s hvalom. Slavite Ga, i blagosiljajte ime Njegovo.  Jer je dobar Gospod; milost je Njegova uvek, i istina Njegova od kolena na koleno.“ Bog uživa kada mu pevamo, kada objavljujemo njegova dela.

    Sa druge strane, Bog peva o nama u isto vreme: „Gospod, Bog tvoj, u sredini je tvojoj, silni spasitelj! On će se radovati u tebi pun veselja, obnovit će ti svoju ljubav, kliktat će nad tobom radosno kao u dan svečani. Odvratio sam od tebe nevolju da na sebi više ne nosiš sramotu.“ (Sofonija 3:17-18). Mi pevamo o Bogu, Bog peva o nama, i to je odnos ljubavi, čin kroz koji mi produbljujemo odnos sa njime. Stvoreni smo za odnos, za blistost, ne iz nužde. Radujeme saznanje da je Bogu donosim radost, jer i On meni donosi ogromnu! 
    
    Kako nam Bog još može govoriti kroz prirodu napisao sam u tekstu - Nenadan gost na prozoru. Pročitajte tekst na linku. 


  •     Ako vam se dopada ovaj tekst, učinite mi uslugu i podelite ovaj tekst na društvenim mrežama. Takođe, prokomentarišite ga. Na taj način omogućavate da ovaj blog bude mnogo vidljiviji na interenetu. Hvala vam za pomoć. 
  •     Razmotrite prijavu na listu čitalaca ovog bloga - opcija se nalazi ili sa strane ili ispod teksta. 
  •     Da li pratite moju emisiju Teologija uz jutarnju kafu?

Нема коментара:

Постави коментар