Šta me čini vrednim - potraga za identitetom?

Šta me čini vrednim - potraga za identitetom?

Sloboda u Hristu - Izvod iz lekcije 5, materijal koji koristimo u Centru Duga radi pomoći heroinskim zavisnicima. Ovaj blog je zapravo kao radna sveska koja vam može pomoći da procenite šta je izvor vašeg identiteta. 

Rehabilitacioni Centar Duga


Prethodni tekst iz ove serije možete pronaći OVDE (Osmi korak AA - Nadoknada nanete štete).

Naš identitet u Hristu - Preplavljujući savez sa Hristom


Izjava 5: Mi nismo alkoholičari, narkomani, zavisnici ili suzavisnici. Mi smo deca Božija koja veruju u Hrista, i koji veruju da je On naš život i sloboda. Vežbanje „pogrešnog“ identiteta može pojačati laž da mi moramo da grešimo. Mi smo deca Božija koja se bore da prebrode iskušenje alkohola, seksa, droge, i mnogih drugih greha koji nas tako lako zaustavljaju. Mi nismo grešnici u rukama besnog Boga. Mi smo sveci u rukama Boga ljubavi. Mi možemo sve učiniti kroz Hrista koji nas snaži (Filipljanima 4.13). 

Za šta živiš - šta je izvor tvog identiteta?

U poslednjem poglavlju govorili smo o tome da su najefikasnije laži, one koje Sotona koristi da te drži u ropstvu, vezane za tvoj identitet u Hristu, za pitanje ko je Bog, i za tvoj odnos sa Njim. U ovom odeljku ćemo razmotriti istinu ko smo mi u Hristu i otkriti laž onoga "koji optužuje braću dan i noć" (Sotona). 

Osnovna tendencija „palog“ (od Boga odvojenog) čovečanstva je da muškarac dobija identitet kroz karijeru, a žene kroz to da imaju i podižu porodicu. Kroz razaranje osnovne porodice, krajem dvadesetog veka, mnoge žene traže identitet takođe kroz karijeru. Suština je da ljudi imaju tendenciju da dobiju identitet iz onoga šta rade.

U prodavnicama se prodaju majice sa natpisom; «Lov je moj život», «Pecanje je moj život», ili fudbal, ili šetnja... Lov? Pecanje? Fudbal? Apostol Pavle bi rekao - «Uzmite život!». On stvarno jeste rekao «Za mene, život je Hristos, a smrt je dobitak» (Filipljanima 1:21.)

Probaj da staviš bilo šta drugo u tu izjavu "Za mene, život je (moja karijera, studije, porodica, deca, novac, posedovanje, služba)" -  i smrt će biti gubitak. Problem je staviti druge vrednosti, zadovoljstva ili hobije u ovu izjavu, jer svaku od navedenih stvari možeš izgubiti u svakom momentu i nikada je ponovo zadobiti. 

Jedan gimnastičar koji se kandidovao za olimpijadu je rekao "Svaki dan od pete godine, trudio sam se da se spremim da uđem u olimpijski tim i ništa drugo. To ja želim. To je moj život". Na žalost on nije uspeo da uđe u tim.  


Učini ličnu procenu

1. Napiši u par rečenica, kako bi predstavio sebe nekome ko te nikada nije sreo?


2. Daj kratak opis ko su sledeći ljudi:
Bil Klinton
Majkl Džordan
Vlade Divac
Madona
Bili Grejm
Vesna Zmijanac
Majka Tereza

Šta je bila prva stvar koja ti je pala na um kada si video njihova imena? Verovatno si napisao njihovu profesiju. Da li ti je, možda, pala na um ideja da su oni neko ko je kreiran na sliku Božiju ili da su nečije dete, otac ili prijatelj? Mi smo programirani da identifikujemo ljude ili sebe kroz ono šta radimo. 


3. Šta je Pavle mislio kada je napisao, II Korinćanima 5:16?

4. Koliko značajno na tvoj osećaj vrednosti utiče...
Socijalni status?
Obrazovanje?
Dostignuća?
Izgled?

5. Da li bi i kako bi se odrazilo na tvoje samo- shvatanje, ako bi se nešto desilo i uništilo tvoja dostignuća, socijalni status i sposobnost delovanja? Da li se to može desiti?

6. Šta misliš da je bila pokretačka sila u tvom životu?


7. Kako i gde si pokušao da pronađeš prihvatanje, sigurnost i značaj?

8. Kako si pokušao da se dokažeš pred sobom ili pred drugima, da si u redu, prihvatljiv, vredan...?

Bez obzira koliko se mi trudili, svaki pokušaj samo–potvrđivanja će se srušiti pred neprijateljskim odbacivanjem ili gnevnim kriticizmom. Promašaj je igrati za pomoćnika trenera, ako si pozvan da igraš za Trenera. 

Čak i najpoznatiji ljudski treneri su bili izloženi kritici. Čak i ako živiš savršen život, neko će te optužiti. Postoji samo jedan koji je živeo savršenim životom i sve pozvao sebi kroz raspeće. Kao i Hrist, mi smo «odbačeni od ljudi, no izabrani i dragoceni u očima Božijim» I Petrova 2:4. Uspeh je prihvatiti Božije ciljeve za naš život i, uz Njegovu milosti, postati ono na šta nas je on pozvao da budemo. Niko ne može taj cilj blokirati osim nas samih.  

Laž: Ko sam ja, određuje ono šta ja radim, i pošto sam ja proizvod moje prošlosti, ja sam zato zavisnik koji se nikada neće promeniti. 

Od suštinskog je značaja za tebe da razumeš ko si u Hristu, ako ikada želiš da živiš produktivan i slobodan život. Niko ne može da se konstantno ponaša suprotno tome kako sebe vidi. Problem nije šta radiš, problem je u šta ti veruješ. Odgovor nije u tome šta treba da radiš, nego šta je Bog već za tebe uradio i da to  prihvatiš u veri. Osoba koja razume ko je u Hristu i hoda sa verom, prema onome šta je Bog rekao da je istina, neće završiti u samo- destruktivnom ponašanju.

Istina: Ono šta ja radim, ne određuje ko ja jesam. Ono šta ja jesam, određuje šta ja radim. Ja sam dete Božije i ja sam živ u Hristu. Ja nisam zavisan. Ja sam novo stvorenje u Hristu kome je oprošteno, koji je očišćen i opravdan pred Bogom.


Moje razmišljanje o potrazi za identitetom?

Razmišljao sam jutros dok sam radio sa momcima u Centru ovu lekciju, o istinitosti ovih reči. Koliko smo samo programirani da sebe vidimo kroz uspeh, postignuća, karijeru... I onda se to sruši, i sruši se ceo naš svet. A ujedno ni mi hrišćani (a posebno pastori), nismo imuni na bolest definisanja svoje vrednosti kroz uspeh. 

Veliko je olakšanje da znaš da ne vrediš u zavisnosti koliko si uspešan u onome šta radiš, nego nam je vrednost određena kroz Hristovu žrtvu na krstu. Ja sam Božije dete, i to mi daje vrednost. 

Jovan 1:12 - "A svima koji ga primiše dade vlast da se nazovu deca Božija, onima koji veruju u Njegovo ime". Zato mogu i da doživim neuspeh, čak i katastrofu, ali moj osećaj vrednosti ostaje naoštećen, jer ne zavisi od mene, nego mi ga je Bog već dao. Lepota Božija :-)

Pročitajte sledeći tekst iz ove serije na sledećem linku - Čišćenje kuće tj čišćenje života
Beređi Dušan Bera 

Da li pratite naš Youtube kanal? Pratite nas, naći će te mnogo dobrih videa na njemu. 




1 коментар:

  1. Lekcija peta "Slobode u Hristu" (materijal koji koristim za rad sa her. zavisnicima u Centru Duga). Šta je izvor naše vrednosti? Uspeh, izgled... Šta zadovoljava našu dušu?

    ОдговориИзбриши