5 pogrešnih slika o Bogu - Kada zamenimo sliku Boga sa slikom naših roditelja!

5 pogrešnih slika o Bogu - Kada zamenimo sliku Boga sa slikom naših roditelja! - to se dešava. To je moje lično iskustvo, a i mnogih sa kojima sam razgovarao. Loša slika iz našeg detinjstva se preslikava na naše loše iskustvo danas.

porodica

Na koje sve načine su tvoja osećanja prema Bogu slična osećanjima koja imaš prema svojim zemaljskim roditeljima?
  • Juče sam objavio tekst - Kako doživeti isceljenje ličnosti. Ovaj tekst je nastavak. Za puno razumevanje današnjeg teksta, predlažem da pročitate jučerašnji - tekst možete pronaći OVDE

5 pogrešnih slike o Bogu koje možemo imati: 

U svojoj knjizi „Savetovanje odrasle dece alkoholičara“, Sandra D. Vilson, identifikuje pet opštih (zajedničkih) iskrivljavanja slike Boga sa kojima se mi kao zavisnici borimo.

1. Okrutan i kapriciozan Bog 
Ovakva slika Boga se formira u porodicama gde je ekstremn emotivno zanemarivanje povezano sa oštrim i okrutnim tretiranjem. Posledica toga je bolno očekivanje da ćete biti kažnjeni od Boga ako ne udovoljite njegovim standardima. 

Božije očinstvo ne zvuči utešno, već više na asocira na okrutan i zlostavljački tretman koje smo imali kao dete u porodici. Ubeđeni ste da bliskost sa Bogom znači bol i sama pomisao da svoju volju i život predate Bogu na staranje stavlja vas u poziciju ranjivosti i zastrašenosti.

2 Zahtevan/neopraštajući Bog
Odobrenje se može zaraditi, ali samo kroz težak rad i činjenje dobrih dela. Ova slika Boga se razvije zbog odnosa sa roditeljima perfekcionistima, ili zbog zapostavljanja u detinjstvu. 

U oba slučaja težimo da zaradimo Božiju ljubav. Vi ćete možda postati dobra religiozna osoba, ali će te raditi stvari iz pogrešnih motiva. Podsvesno mi obavljamo stvari za zahtevnog Boga kome ne možemo udovoljiti.

3 Selektivan i nefer Bog 
Ovaj nefer Bog voli sve druge, osim tebe. Razlog je što su te roditelji tretirali kao „ drugačijeg - i - ne - tako - dobrog - kao“...  Posledica je da sebe vidiš kao građanina drugog reda, čak i u crkvenom okruženju. 

Hronično si svestan/na kako su drugi blagoslovljeni, ali ti nisi. Složićeš se sa biblijskim stihovima koji ukazuju da su svi lišeni slave Božije i da će svi primiti istu meru Božije milosti, ali tvoje srce još uvek veruje da te Bog diskriminiše tretirajući drugu decu bolje nego tebe.

4 Dalek i nedostupan Bog
Bog nije okrutan, zahtevan, neopraštajući ili selektivan; On je samo nedostupan. Ovo je često rezultat situacije kada jedan od naših roditelja nije bio uz nas tokom bolesti ili nas je napustio. Verovanje koje proizilazi iz toga je da Bog voli svoju decu, ali da se ne povezuje sa njima na ličnom nivou.

5 Ljubazan, ali zbunjen Bog
Po ovom iskrivljenom gledištu, Bog je pun ljubavi, ali neefikasan u rešavanju problema sveta ili pojedinca. Vaši zemaljski roditelji su bili neefikasni u rešavanju porodičnog haosa i ti taj doživljaj projektuješ na Boga.

  • Podržite blog KaHristu, tako što će te:
    1. Prijaviti se u listu čitalaca ovog bloga;
    2. Podeliti naše tekstove na društvenim mrežama.

Istina koja donosi iscelenje
Moramo da se suočimo sa realnošću da naši roditelji nisu savršeni i da su nas izneverili na mnogo načina, ali je nelogično da zaključimo da se Bog ponaša na isti način. Kralj David piše sledeće: „Ako me i otac i majka ostave Bog će me primiti.“ Psalam 27:10.

ljuti haski

Kada sam bio dete pas me je ujeo, ali to ne znači da svi psi ujedaju. Ovaj incident me je načinio opreznim prema nepoznatim psima, ali ako vidim da mi jedan od njih prilazi mašući repom i šaljući druge prijateljske vizuelne signale, ja skoro sigurno mogu pretpostaviti da mi neće naneti nikakvo zlo. Ako vlasnik psa još kaže: „ne brini on nikada nikog nije ujeo“ tada svi moji strahovi odlaze i logično je da verujem psu.

Apostol Pavle piše kako naš je odnos sa Bogom kao odnos roditelja prema voljenom sinu ili kćeri. Neko je prepričao reči iz Poslanice Galaćanima 4:2-6 na sledeći način: ovaj život uskrsnuća koga ste primili od Boga nije život uskraćivanja i smrti. To je avanturistički život ispunjen očekivanjem, pozdravljajući Boga sa detinjastim: ′Tatice, šta je sledeće?′ Božiji duh dotiče naš duh i potvrđuje nam ko smo mi zaista. Mi znamo ko je on, i znamo ko smo mi; otac i njegova deca. I mi znamo da ćemo dobiti ono što nam pripada- neverovatno nasledstvo! Mi prolazimo tačno kroz ono kroz šta je Hrist prolazio. Ako sa njim prolazimo kroz teška vremena, sigurno je da ćemo i kroz dobra proći sa njim!“ 

Drugim rečima Biblija jasno govori da smo voljeni kao sinovi i kćeri i da kao sinovi i kćeri mi smo naslednici neverovatnog nasleđa.

Vraćajući se na analogiju sa psom, nažalost, jedini način da saznamo da li pas grize ili ne je da posegnemo prema njemu i dodirnemo ga. Isto je i sa Bogom. Jedini način da saznamo da li je on zaista ono što kaže da jeste, je da posegnemo prema njemu.

U Bibliji on pokazuje sve dobre signale i svi oni koji tvrde da su njegova deca takođe govore: „On ne grize i neće te izneveriti!“. Zašto onda ne korakneš taj korak vere i metaforički mu pružiš ruku?"

Prevod iz lekcije "Stari ili novi život? Vreme je da odlučiš", Kurs oporavka 

PS: Sledeći tekst, pod imenom "Bog kao otac" možete pronaći OVDE
Beređi Dušan Bera

  • Da li pratite moju emisiju Teologija uz jutarnju kafu? Svako utorka u 9.30 na Facebook ili Youtube. Pratite naš kanal...

  •  

Нема коментара:

Постави коментар