Da li sam hram, neonski znak ili nevidljiv?

Tekst "Da li sam hram, neonski znak ili nevidljiv",  preveo sam sinoć, i pokrenuo me je na razmišljanje. Članak nosi naslov: "Da li sam premlad da vodim Alfa kurs za mlade?" (deo je novo prevedenog priručnika za vođenje Alfa kursa za mlade). Pisac je Brad Hawks, iz organizacije New Generation, UK. 


Meni lično je članak postavio pitanje - Da li sam hram, neonski znak ili sam potpuno nevidljiv?

"U naše doba, reč „hram“ ne čujemo često, a i kada je čujemo, mi najverovatnije mislimo na drevna religijska mesta na dalekom istoku, ili turističke atrakcije koje vidimo na „Travel“ kanalu. Ali Biblija iznova i iznova govori o hramu. U biblijsko doba, hram je bio „mesto u kome Bog živi“, gde su ljudi dolazili da bi ostvarili kontakt s njim. Hram je bio veliko, vidljivo podsećanje da Bog želi da bude dostupan Njegovom narodu i omogućavao je da svako zna gde može da ga nađe. 

U modernim vremenima, možemo povezati ideju hrama sa velikim molovima, supermarketima ili restoranima brze hrane; svi su vidljivi zbog  njihovih neonskih znakova i bilborda, i svi vas ubeđuju da imaju sve što je potrebno da vas usreće. 

Bez obzira da li je to obećanje najbolje pljeskavice, ili Happy Meal, ili nove Nike, oni obećavaju da je njihova poslednja verzija, njihov novi proizvod, sve ono što vi želite, što će vas usrećiti ili da je najnovija verzija iPoda otvorena vrata za vas u digitalni svet. Svi izgledaju kao da imaju nešto da vam ponude. Svi su vidljivi. Svi su dostupni.

Pitajte bilo kojeg mladog Evropljana da li zna gde možete da nađete „fiks“ brze hrane, ili paket cigareta ili novi par Chuck Taylors, i oni će vas uputiti u pravom smeru. Ali pokušajte da saznate kako da dođete do najbliže crkve, ili kako da nađete Isusa i procenat će drastično opasti. Zahvaljujući medijima i tehnologiji mi imamo skoro sve na dohvat prstiju, a Bog izgleda sve manje i manje vidiljiv. Manje i manje dostupan. Manje i manje značajan.

Najnovija istraživanja pokazuju da se preko osamdeset procenata evropskih tinejdžera interesuju za religiju i veru. Pročitajte ponovo – preko osamdeset procenata! To znači da mladi ljudi traže nešto, a  na tržištu je sve više je onoga što im se nudi. U međuvremenu, mi hrišćani patimo od akutne nevidljivosti.

U I Korinćanima 6:19 piše da smo mi hram Duha Svetog. To znači da smo pokretni i moderni hram u kome Bog može da boravi. Mi smo živa neonska reklama koja pokazuje Božije ime; hodajući, govoreći bilbordi koji omogućavaju Boga našoj generaciji, u školi, univerzitetu ili radnom mestu. 

Svaka mlada osoba, koja stoji za Isusa, je kao hram 21 veka, tačka susreta između neba i zemlje. Kada su Sem i Hriščanska unija na njihovom koledžu u Derbiju postavili poster sa svojom slikom na kome je pisalo: „Mi smo hrišćani, pitaj nas zašto!“, učinili su od sebe tačku susreta. 

Kada je Lina iz Londona ustala u sred grupe i objavila da je hrišćanka, ili kada su devojke iz Notingema podigle crvena srca sa hrišćanskom porukom za Dan Zaljubljenih, Bog nije samo video poster, uplašene devojke, ili crvene komade kartona... Bog je video hram!

Zato je moj odgovor  – ne, ti nisi premlad/a da vodiš kurs za tvoje prijatelje. Odlučivši da budeš vidljiv u školi, koledžu ili zajednici, ti se ujedinjuješ sa hiljadama mladih ljudi širom Balkana, Evrope i sveta, koji pomažu Isusu da dosegne generaciju koja žudi za time. Ti možeš biti tačka susreta u tvom svetu, i pokazati tvojim prijateljima gde da pronađu Boga. Ti možeš pomoći da Bog bude vidljiv ponovo u tvojoj generaciji."

Нема коментара:

Постави коментар