O lakovernosti ili da li su Procter&Gamble satanisti

Prošle nedelje sam napisao blog "Evanđeoski lov na veštice" - http://bera-kahristu.blogspot.rs/2015/11/evaneoski-lov-na-vestice-21112015.html. Ovo pisanje je nastavak istog razmišljanja. Tačnije prethodni blog sam napisao želići da pišem na ovu temu, ali raspisah se pa nisam ni dotakao temu zbog koje sam hteo da pišem. Sada završetak.

Pre dosta godina, jedna osoba mi je rekla da pojedine kozmetičke firme rade za sataniste. Da profit od njihovih proizvoda odlazi za finansiranje satanističkih grupacija. Nisam nikada bio sklon teorijama zavere, pa nisam ni tada obratio preveliku pažnju. Nisam ni zapamtio ime te kozmetičke firme, ni detalje. Do...

Predavač Tod Geist, Procter&Gamble, prostorije udruženja Fokurs
Pre nekoliko nedelja, prisustvovao sam seminaru o vođstvu. Govornici na seminaru su bili ljudi iz kompanije Procter&Gamble, visoko pozicionirani u menadžementu te firme. Inače posvećeni evanđeoski vernici, koji su pokušavali da prikažu univerzalne principe vođstva, primenjive kako u kozmetičkoj kompaniji, a tako i u vođenju jedne duhovne organizacije. Interesantan seminar, ni jedan momenat nisam zažalio što sam učestvovao.

Na kraju u pitanjima (popularnim srpski u QandA), jedan od učesnika je postavio pitanje: "Pre više godina sam čuo o tome da je vaša kompanija, Procter&Gamble, uključena u satanizam, i da se iz vašeg profita finansira njihovo delovanje. Možete li to prokomentarisati." Nisam to čuo deceniju, ali odmah su mi navrla sećanja na momenat kada su mi govorili o tome, ubeđujući me da mi hrišćani ne treba da kupijemo njihove proizvode jer navodno na taj način, indirektno pomažemo satanizam.

Stari logo kompanije, promenjen 1991. godine
I sledi priča- P&G je osnovana davne 1837. godine u Sinsinatiju, SAD. Udružila su se dva zeta, Vilijam Prokter proizvođač sveća, emigrant iz Engleske, i proizvođač sapuna Džejm Gemble, emigrant iz Irske. Njihov tast ih je nagovorio da se udruže i osnuju kompaniju koja je danas jedna od najvećih u toj braniši (Ariel, Pampers...). Od početka karakterišu ih inovacije (prvi patent je bio snežno beli sapun...) i ideja da su radnici njihovo najveće bogatstvo - od 1887. godine radnici učestvuju u deljenju dobiti kompanije, kao poruka da su oni doprineli uspehu kompanije. Predavači su nam ispričali i interesantan detalj - P&G ne angažuje svoje vodeće ljude iz drugih kompanija, oni ulažu u mlade vođe kao osiguranje svoje budućnosti.

A odakle priča o satanizmu. Kriv je logo znak. Logo znak je kompanija koristila do 1991. godine,
preko sto pedeset godina. U vreme kada je nastao imao je smisao - 13 zvezda je simbolizovalo 13 američkih država koje su postojale u to vreme, a čovek-mesec je bio prosto popularan znak u to vreme. Kasnije, ljudi su pronašli u znaku svašta - u uvojcima brade tri šestice (znak zveri ih Otkrivenja Jovanovog), rogove (ponovo asocijacija na rađanje zveri iz roga, iz knjige proroka Danila, i Otkrivenja)... Na kraju je kompanija, dosadivši im da objašnjavaju da nisu satanisti, promenila logo znak.

Sledeći talas optužbi je započeo 1990. godine. Navodno u TV programu Phila Donaheua, nastupili su vodeći ljudi PG komapnije, i javno saopštili da su sledbenici satanističke crkve i da joj daju deo profita. I glasina se raširila.

Odgovor: Ne postoji ni jedan snimak tog gostovanja, niti su predstavnici komapnije ikada gostovali u toj TV emisiji. Glasinu je proširila konkurentska kompanija - Amway Corp (danas - Alticor). PG ih je sudila zbog klevete, i u martu 2007, dobila obeštećenje od 19 miliona dolara na konto nanesene štete ugledu komanije PG.

Osim toga PG je javna kompanija, i raspodela njihove dobiti je javna (ne kao kod nas u Srbiji). Svako je mogao da proveri da li daju novac satanistima, ali glasine su uvek zabavnije. A i ko bi proveravao, lakše je verovati onome što "lovci na veštice" kažu.

Logo znak? Ko želi da vidi satanističke simbole, može da ih vidi... Ako baš želi. Ali ko poznaje način na koji Sotona deluje u Svetom pismu, zna da on ne želi da se eksponira kao vladar dok ne dođe njegovo vreme. Pogledajmo TV emisije, priče o njemu - ili ga poriču ili od njega prave neozbiljnu bajku. Ko se još boji bića sa rogovima i vilama? To je srednjovekovni mit. Sotona je moćno biće, duhovno biće, i veoma opasno biće... Ne reklamira se na šamponima. Njegovo delovanje se može dovoljno videti kroz zlo - to je njegov brend. I laž kojom nas zavarava da se fokusiramo na nebitno.

I konačno - mnoštvo zaposlenih u komaniji PG su baš evanđeoski hrišćani. Koreni kompanije su takođe povezani sa verom njenih osnivača. A na predavanju, podelili su sa nama da je i sadašnji vodeći CEO evanđeoski hrišćanin - jedina informacija koju prenosim samo sa predavanja! Sve napisano nisam čuo od predavača, nego sam zainteresovan temom istražio sam, da ne ispadne da sam potpao pod uticaj seminara na kome sam bio.

A što sve ovo pišem? Prečesto vidim hrišćane kako olako prihvataju informacije, glasine a da nisu proverili svoje informacije. Kada neko nešto piše, njegovi argumenti izgledaju jako čvrsti, sve dok ih ne staviš u lupu onih koje optužuju. Tada često vidimo da su u pitanju glasine, iskrivljena mišljenja, namerne klevete (jer internet sve tripi).... A puštena reč se teško zaustavlja, vrti se - posebno na fejsbuku. Priče se iznova i iznova aktuelizuju, iako su davno dokazane kao kleveta ili laž. Ispadnemo smešni, zatucani ljudi, jer olako verujemo.

Ovih dana sam prozvan, doduše u jednom drugom kontekstu, da kao pastor sprečavam ljude da ispitaju istinu. Argument je bio događaj iz Dela Apostolskih, iz grada Vereje. Apostol Pavle propoveda evanđelje, a vernici u Vereji proveravaju šta on govori - iz Svetog pisma. Zato su nazvani plemenitijima od svih drugih (Dela 17). Kritika, ispitivanje, postavljanje pitanja je vrilina koju Bog ceni. Smatra je plemenitom. Ali ne kritika zasnovana na našem mišljenju, niti na onome što smo čuli, nego na onome što dobro proverimo, pogledamo sve strane, sagledamo... Ne samo one koji kritikuju, nego i one koji se brane (ili ne brane - nego su samo napadnuti). Otvorene oči su one koje vide sve strane priče, ne samo onu koja napada. Jer tužno je kada stotine hiljada (milioni ?) hrišćana nasednu na marketinški trik isplaniran da iskoristi njihovu lakovernost. Mislim da se satana tome smeje mnogo više, nego čikica na logo znaku P&G kompanije.... 

Нема коментара:

Постави коментар