Moj popravni ispit u Orahovici - Kako ispraviti greške svoje prošlosti?

Drugi dan u Orahovici, Hrvatska, trening kamp za Royal Ranglere (Kraljevske izviđače). Okupila se grupa ljudi koja želi više da nauči i primeni izviđačke veštine u radu sa mladima, iz Srbije, Hrvatske, Slovenije, Makedonije i Crne Gore, pedesetak nas. Sedmi put da sam na ovakvom treningu, jednom sam bio učesnik, šest puta sam bio jedan od trenera. Međutim, ovaj NTC (Nacionalni Trening Kamp), je za mene po mnogo čega poseban.

Iako u duhu rendžerske službe jeste prevazilaženje granica, i učestvovao sam u sličnim treninzima u Sloveniji, Nemačkoj, sarađivao sa rendžerima iz raznih naroda, prvi put da se okupila ovako šarenolika ekipa za trening. Volim da dovedem tinse na takve događaje, da prošire vidike, oslobode ograničenosti nacionalizma...

Zašto je Orahivica za mene posebno mesto?
Međutim drugi je razlog zašto mi je ovaj NTC poseban. Ovo je drugi put da sam posetio Orahovicu. Prvi put sam došao ovde kao tinejdžer, po završetku osnovne škole, 1990. godine. To je bila godina kada su poslednji put održane Omladinske radne akcije. Slušajući tatine priče o tome kako je postao Udarnik na njegovoj ORA, i koliko puno mu je to značilo, prijavio sam se i sam.


Mesec dana smo proveli u ovom gradiću, radeći razne poslove, družeći se sa mladim ljudima iz ondašnje Jugoslavije, ni ne sluteći da će uskoro da se Jugoslavija raspadne.

Do ORA Orahovica, 1990. godine, mrzeo sam alkohol. Moji školski drugari su esperimentisali sa alkoholom, ali meni se gadio. Posmatrao sam, kao dete, mnoge muškarce u mojoj porodici, alkoholičare, među njima i meni bliske ljude. Gadilo mi se sve što alkohol nosi. I u toku radne akcije, iako je bilo puno alkohola, sve do pretposlednjeg dana, nisam menjao mišljenje. No na kraju, u euforiji povratka kući, proslava kraja radne akcije, prvi put sam popio gutljaj alkohola, nastavio dalje i prvi put se i napio. Sutra dan, ponovio sam to iskustvo, i krenuo u agoniju koja je trajala do momenta kada sam uzverovao u Isusa Hrista.

Dobro se sećam i razloga zašto sam počeo sa alkoholom – odobravanja ostalih akcijaša. Zvali su me Futog na toj radnoj akciji i čuo sam kako govore „Bravo Futog“, „Vidi kako Futog može da popije“... Pružali mi ruku, tapšali po ramenu. Osećao sam i mislio sam – pripadam ekipi.

Grupa Hladno pivo, u pesmi „Kirbaj i kotlovina“, peva "Sve me te slike začas vrate do prištavog čudaka, kategorije perolaka, što od zagrljaja rodnog kraja nikad nije imao zraka". Te reči prenose moj doživljaj sebe, nedostatak daha zbog osećaja da ne pripadam. Alkohol je uklanjao taj osećaj.

Popravni ispit je pomoći drugima:

Dvadesetčetiri godine kasnije u Orahovicu sam doveo sam grupu od pet tinejdžera, jedan od njih je srednjoškolac, ostali osmi razred. Tražeći mesto kampa, čak smo i zalutali i došli do odmarališta Crvenog krsta gde je bila održana ORA.

Interesantno da od svih mogućih mesta, ovaj trening se održava baš u Orahovici, i da sam doveo grupu tinejdžera na kamp, i da je ta grupa tinejdžera istog godišta kao što sam ja bio 1990. godine. Moram priznati da sam bio nesvestan svega toga kada sam krenuo.

Doživljavam kamp kao kompenzaciju, kao nadoknadu za kraj Omladinske radne akcije. Meni je život krenuo pogrešnim smerom u Orahovici, ovim mladim ljudima kreće u sasvim drugom smeru, a Bog koristi u tome i mene, da utičem na njih, da im pomogne, pružim prihvatanje. Divan poklon od Boga i ispunjenje reči Svetog pisma, prorok Joilj "Ja ću vam nadoknaditi godine kojo su vam izjeli skakavci". Ne verujem u slučajnost, ne verujem da sam tu slučajno, vidim ruku Božiju - vratio me je nazad da mi nadoknadi štetu! Uzdaj se u Boga, doživećeš isto. 

U toku istog kampa, napisao sam dva teksta, da li ste ih pročitali? Jedan se zove: Bljuvao sam vatru, a drugi Kiša, kabanica i čizme

  • Ako vam se dopada ovaj tekst, razmislite da ga podelite na društvenim mrežama. Time mi puno pomažete da se uticaj bloga raširi. 
  • Razmislite da se upišete u listu čitalaca bloga. To je takođe od velike pomoći za uticaj ovog bloga. Prijava je sa strane na pc, ili ispod teksta na mobilnom.
  • Da li pratite moju emisiju na youtube - Teologija uz jutarnju kafu?

Нема коментара:

Постави коментар